Saturday, 19 August 2017

Bapa Belasah Pekerja Kedai Dakwa Anak Kena Pukul Tapi Rakaman CCTV Dedah Sebaliknya!!!

Demi menjaga nama baik restoran Nasi Kandar Astana Cawangan Taman Sutera Seberang Jaya dan pekerja mereka, depa mendedahkan rakaman cctv kejadian.


Kanak-kanak ini memakai helmet dan membeli minuman bungkus di kedai depa. Pekerja depa hanya memetik (budak tu tak goyang pun) helmetnya secara gurauan. Tetapi bapa kanak-kanak itu mendakwa pekerja mereka telah menghampuk kepala anaknya sehingga anaknya hampir jatuh. Bapa dan rakan-rakannya memukul pekerja tersebut sehingga terpaksa dirawat di hospital.

Tujuan mereka hanyalah untuk membersihkan nama restoran dan bukan untuk mengaibkan sesiapa.

Klik rakaman CCTV dibawah:

(Video) Kejam Dan Sadis...Pijak Perut Kekasih Sarat Mengandung Sebelum Dibakar.

Hanya kerana berang terus menerus didesak untuk bertanggungjawab, seorang lelaki, 37,  Supriadi sanggup membunuh kekasih sendiri dengan cara yang sangat kejam dan sadis.


Wanita yang dikenali sebagai Ema 25 di temukan dalam keadaan terbakar hingga tidak dapat dikenali pada Rabu lalu di jalan Yos Sudarso Rumbai, Pekanbaru. Lbih memilukan wanita itu disahkan mengandung 6 bulan oleh pihak hospital yang menjalankan bedah siasat.

Suspek yang ditahan semalam, selepas beberapa hari menjadi buruan polis mengaku salah dan menyesal atas kejadian tersebut.

Kronologi:

Suspek menceritakan, mereka berdua membuat temujanji tengahari Selasa lalu, untuk membicarakan masalah hubungan mereka.

Mangsa yang serat mengandung takut balik kerumah kerana suspek tidak ingin bertanggungjawab. Suspek kemudian membawa mangsa jalan-jalan menaiki motor sehingga jam 8 malam.

Di satu kawasan sunyi mereka berhenti dan suspek cuba memujuk mangsa untuk balik ke rumah, namun mangsa enggan mengikut kerana takut kantoi mengandung anak luar nikah.

Suspek yang berang terus menarik tudung mangsa dari belakang hingga mangsa terjatuh. Seterusnya mangsa di seret kedalam semak dengan tudung terjerut dileher.

Lebih kejam apabila perut mangsa yang mengandung juga dipijak-pijak sebelum dicekik hingga maut.

Tak cukup disitu, selepas suspek memastikan kekasihnya itu sudah mati, suspek kemudian bertindak membakar mangsa bagi menghilangkan bukti.



Sementara itu pihak polis PekanBaru, Bimo Ariyanto menjelaskan, suspek enggan bertanggungjawab atas kehamilan mangsa dengan alasan masih belum memiliki wang untuk mengadakan majlis pernikahan.

"Suspek diketahui bekerja sebagai buruh bangunan memiliki hubungan rapat dengan keluarga mangsa," katanya.

Gempar! Murid Tanya 'Lepas Sunat Boleh R0g0l...Kan?'

Seorang guru agama dikejutkan dengan soalan berkaitan r0g0l yang diajukan salah seorang muridnya.


"Ustaz, kalau selepas sunat saya boleh r0g0l orang kan?" soalan itu membuat guru berkenaan tergamam buat seketika.

Perbualan antara guru dan murid itu dikongsi seorang aktivis sosial di laman sosial pada lewat malam Jumaat selepas diceritakan oleh seorang sahabatnya.

Mohd Fadhli Othman dari Gerakan Malaysians Against P0rn0graphy yang turut terkejut dengan perkara itu berkata, generasi muda seawal sekolah rendah sudah terdedah dengan perkataan ‘sensitif’ seperti r0g0l.

“Itu belum lagi kita tanya 'awak tahu ke r0g0l tu apa?'. Dalam erti kata lain budak sekolah ini sedia maklum tentang seksual. 

“Saya tidak yakin r0g0l yang dimaksudkan oleh kanak kanak itu adalah sentuh atau ‘ringan-ringan’. Ini kerana kanak-kanak akan mudah merakam atau mengingat bila mereka mendengar dan melihat,” katanya kepada mStar Online.

Bimbang dengan keadaan murid terbabit di luar sekolah, aktivis yang juga penceramah dan pengasas bagi modul ‘Goodbye P0rn0graphy’ (Selamat Tinggal P0rn0grafi) turut mempersoalkan mengenai pergaulan anak kecil itu.

“Adakah penggunaan gajetnya dipantau ibu dan ayahnya?,” soalnya mengenai kemungkinan ia disebabkan pengaruh p0rn0grafi.

Jika berdepan dengan situasi sama, Mohd Fadhli yang juga seorang guru memberitahu, murid tersebut akan ditanya mengapa mengajukan soalan berkenaan.

Berdasarkan jawapan itu baharulah mencari puncanya yang mungkin daripada pergaulan atau pengaruh filem dan penggunaan telefon bimbit yang tidak terkawal.

“Kedua, rasionalkan konsep sunat (khatan) yang sebenar dalam Islam dan apa manfaat sunat dari sudut kesihatan. 

“Kaitkan juga dengan konsep mumaiyiz dan baligh. Maka di sini penerapan baik buruk pahala dosa dapat diterapkan (sekiranya Islam). Jika bukan Islam terapkan nilai manusiawi. Tiada manusia atas dunia mahu lakukan kerosakan,” kata Mohd Fadhli.

Beliau menambah, murid perlu dijelaskan mengenai apakah itu r0g0l dan kesan buruknya yang akan berlaku kepada manusia.

“Kita perlu jelaskan r0g0l itu bertentangan dengan fitrah manusia dan ia juga bertentangan dengan Islam dan mana-mana agama,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menggesa supaya semua pihak terutama ibu bapa, guru dan institusi agama menggembleng tenaga dalam memerangi p0rn0grafi.

“Kita perlu bersama-sama dan berganding bahu sekiranya sedar bahawa virus ini sangat bahaya dan mampu memusnahkan generasi muda,” kata Mohd Fadhli.

Friday, 18 August 2017

'Saya Menyesal…' Isteri Saleem Mohon Maaf.

SELEPAS dua hari berlalunya drama serangan terhadap syarikat rakaman Music Valey Malaysia (MVM), pengurus penyanyi Saleem iaitu Julia Bachok akhirnya sedar dia telah melakukan kesilapan.

Julia mengakui tidak dapat menahan kemarahan sehingga melontarkan kata-kata yang tidak sepatutnya. FOTO: Utusan Online

Atas dasar itu dia yang juga isteri penyanyi legenda itu tampil memohon maaf atas perbuatan yang digambarkan sebagai tidak wajar oleh sebahagian besar netizen.

Menurut Julia, keadaan marahnya ketika itu membuatkan dia tidak dapat menahan sabar sehingga mendorong dia melontarkan kata-kata yang tidak sepatutnya.

“Assalammulaikum, saya selaku pengurus kepada saleem. Ini adalah sebenarnya saya. Julia yang tiga hari lepas bukan saya.

“Saya ingin memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei, Singapura, terutama sekali orang Johor.

“Bila tengok video saya balik, saya amat sedih. Saya mohon maaf sekali lagi. Masa saya marah itu keadaan emosi, dan tekanan dengan suami baru keluar hospital.

“Dengan tekanan keadaan-keadan di luar sana yang saya tak dapat control. Saya amat menyesal dan mohon maaf kepada yang terkesan dengan kata-kata saya,” kata Julia.

Permohonan maaf itu dibuat Julia dalam liputan langsung dibuat oleh Utusan Online pada Jumaat.

Menerusi rakaman tersebut kelihatan Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, Datuk Freddie Fernandez turut menjadi orang tengah dalam usaha menjerihkan keadaan.

Manakala Saleem memberitahu isterinya hanya meluahkan apa yang dirasakan dan jika sesiapa berada di tempat itu juga akan melakukan perkara yang sama.

Tambah penyanyi legenda berusia 56 tahun itu, kemarahan tersebut timbul disebabkan ada pihak yang cuba menipu dia dan isteri.

“Sebenarnya hari itu dia tunjuk perasaan dia. Sesiapa pun yang duduk di tempat dia akan marah. Sama ada saya sendiri pun akan keluar benda pelik-pelik.

Freddie akan cuba memulihkan masalah Saleem dan anaknya.

“Tapi selepas kita balik, kita bincang dengan dia. Cakap tak sepatutnya macam itu. Waktu itu mungkin kita marah sebab orang yang kita cari itu ada yang cuba menipu.

“Kalau awak sendiri pun, awak akan marah,” soalnya.

Sementara itu, Freddie berkata pihak Karyawan akan mengaturkan langkah seterusnya untuk memulihkan masalah peribadi keluarga Saleem. Malah akan turut membantu kerjaya penyanyi tersebut di masa akan datang.

“Kita perlu membantu dalam hal ini dan akan mengaturkan beberapa langkah untuk kerjaya Saleem.
“Selain itu memulihkan keadaan ini di mana ada masalah peribadi diantara keluarga beliau. Apa yang boleh kita lakukan, kita akan aturkan.

“Supaya perkara ini dapat dibendung dan kita boleh membawa kerjaya Saleem ke masa depan yang lebih berjaya,” ujarnya.

Isu membabitkan Saleem dan anaknya, Syafiq Farhain menjadi episod panjang apabila penyanyi kumpulan Iklim ini bersama isterinya bertindak ‘menyerang’ syarikat rakamannya di Taman Shamelin Perkasa, Cheras.

Julia dikatakan tidak berpuas hati kononnya syarikat rakaman berkenaan mengaut keuntungan dengan mempromosikan artis baru tersebut dengan mengaitkan nama Saleem bagi menaikkan populariti pemuda itu.


Disebabkan tindakan itu, Julia telah dikecam netizen dan rata-ratanya tidak setuju dengan apa yang dikatakannya terhadap Syafiq Farhain.

(Video) Pesanan Saleem IKLIM Kepada Anaknya Nursyafiq Farhain.

Legend Saleem IKLIM meluahkan rasa terkilannya yang selama ini dipendamkan.


Seperti yang kita tahu Saleem adalah penyanyi legend di tanah air, dan Nursyafiq juga adalah seorang lelaki yang baik dan berbakat dalam nyanyian.

Mungkin ada betulnya apa yang Saleem cakap, tetapi cuba bayangkan kehidupan seorang anak tanpa ayah disisi (kerana ayah melakukan kesalahan@silap memilih jalan hingga ke penjara meninggalkan isteri dan anak²).

Kita juga tahu Saleem adalah manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan dan telah pun berubah.

Kesimpulannya apa² pun kisah sebenar kita tidak tahu dan mungkin tidak faham, jadi adalah lebih baik kepada yang melihat video ini, kita doakan yang baik² sahaja untuk mereka berdua.

Klik video dibawah:


Loading...

Perompak Paling Bodoh, Tidak Tau Polis Di Belakang Terus Ambik Pisau Nak Rompak! Kan Dah Kena.


Ringkasan Video (atau scroll ke bawah terus tonton video):

Amik kau nak tikam orang sangat kan dah mendapat! Rompak kat pepan, polis kat belakang! Perompak paling bodoh, tidak tau polis di belakang terus ambik pisau nak rompak! Kan dah kena. 

Mula-mula dia pura-pura nak beli barang dan bayar kat kaunter sana, sebenarnya dia sudah bersedia nak rompak, bila sampai giliran dia, dia terus ambil pisau keluar dan ugut nak rompak kat kaunter sana. 

Tapi tanpa pengetahuan dia, tepat-tepat belakang dia yang sedang tunggu nak bayar tu ialah seorang polis. Polis tu terus tangkap dia. Tu lah rompak pun kena tengok keadaan! Kan dah kena. Cepat tengok!

Sila tonton video:

Amalkan Ini Setiap Kali Habis Haid Jika Mahu ‘Bersihkan’ Rahim!!

Orang kita memang terkenal dengan pelbagai petua dan hingga kini masih kekal diamalkan bagi pelbagai tujuan. Salah satunya adalah bagi tujuan penjagaan rahim. 


Istimewanya tentang petua nan satu ini, tidaklah perlu diamalkan setiap hari. Memadai diambil sekali sebulan, atau dengan lebih tepat lagi sekali selepas habisnya haid.

Nak tahu apakah bahan penyediaan herba tersebut, yang dikatakan berfungsi untuk ‘mencuci’ rahim agar lebih bersih dan sihat selepas tempoh period. Jom baca!

Bahan-bahan:
  • Halia sebesar ibu jari
  • Kunyit sebesar ibu jari
  • 2 batang serai
  • 2 helai daun pandan-disimpul
  • 3 cawan air
  • 2 helai daun sirih
  • 1 biji manjakani
  • Sedikit gula batu atau madu
Cara membuatnya:

1. Masukkan semua bahan ke dalam periuk.

2. Rebus sehingga menjadi satu cawan air.

3. Sedia untuk diminum ketika suam.

Berita Gembira Untuk Para Mak Nyah Dan Gay. Kem Perkasa Mak Nyah, Gay Akan Dibuat Secara Terbuka Dan Besar-besaran Di Malaysia.

Kuala Lumpur: Kem memperkasa mak nyah muda bakal diadakan pada 15 hingga 17 September tahun ini. Lokasi program ini dirahsiakan dan hanya akan diberitahu kepada mereka yang terpilih.


Pilihan dibuat melalui jawaban yang diberikan kepada tiga bentuk soalan. Kem ini terbuka kepada mak nyah yang berumur dari umur 18 hingga 30 tahun dan mempunyai kemahiran komunikasi yang baik. 

Antara ciri-ciri lain yang perlu dimiliki oleh bakal calon adalah pengetahuan media sosial dan mempunyai potensi untuk menjadi pemimpin muda kepada komuniti mak nyah. 

Antara soalan-soalan yang bakal menunggu calon-calon yang berminat adalah berkenaan sumbangan kepada komuniti mak nyah di negara ini. Program ini dianjurkan oleh cawangan ISEAN-Hivos di Malaysia iaitu Myisean. 

Myisean mendapat dana daripada Pink Triangle Foundation yang antara lain dipimpin oleh Dato’ Faridah Khalid yang juga merupakan anggota kumpulan Melayu berpengaruh G25. 

Poster promosi kem pemerkasaan mak nyah

Selain daripada itu, satu kem untuk memperkasa golongan gay di Malaysia juga bakal diadakan dari tarikh 22 ke 24 September akan datang. Seperti mak nyah, lokasi untuk program ini turut dirahsiakan dan hanya akan diberitahu kepada mereka yang layak. 

Poster promosi kem pemerkasaan golongan gay 

Antara ciri-ciri yang perlu ada pada bakal calon adalah, kemahiran komunikasi yang baik, potensi menjadi ketua komuniti gay muda dan berkebolehan dalam menggunakan media sosial.

Secara ringkasnya jika dilihat kerajaan Malaysia umpama menyokong perbuatan gay dan mak nyah serta yang menghina islam tanpa mengambil sebarang tindakan jika di Brunei spesis kunyit ini akan di rejam sampai mati!!