Friday, 24 November 2017

Pejabat MB Jawab Mat Taib Kenapa BN Kalah Di Selangor.


Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib hari ini membangkitkan soalan yang membingungkannya mengenai mengapa Umno dan BN kalah dalam Pilihan Raya Umum 2008.

Sedangkan katanya, negeri itu mempunyai pelabuhan, lapangan terbang, Putrajaya dan LRT serta membawa pelbagai pembangunan di bawah pentadbiran BN, lapor Malaysiakini.

Malam ini, pejabat Datuk Seri Azmin Ali memberikan jawapannya.

Merujuk Muhammad sebagai "ahli politik yang dikitar semula", pengarah komunikasi strategik Pejabat Menteri Besar, Yin Shao Loong mendakwa bahawa jawapannya sudah diketahui umum.

"Menjelang bulan Mac 2008, Umno dan BN menjadi tidak relevan, bahkan tidak menyenangkan kepada pengundi di Selangor kerana orang ramai sudah muak dengan rasuah beberapa dekad, pembaziran dan salah urus," katanya.

Yin berkata rakyat Selangor bukan tidak mengenang budi terhadap kemudahan jalan raya, infrastruktur, bekalan air dan bekalan elektrik.

"Mereka bimbang bahawa kemudahan asas ini perlu melalui kontrak kepada kroni yang berkaitan dengan politik.

"Mereka bimbang bahawa ahli-ahli politik yang meluluskan projek-projek ini boleh berebut-rebut masuk dan keluar negara dengan membawa beg pakaian yang disumbat dengan wang," katanya.

Kenyataaan itu jelas merujuk terhadap penahanan Muhammad di lapangan terbang Brisbane kerana membawa matawang Singapura, Malaysia dan New Zealand bernilai AS $ 1 juta pada 1987.

Loading...

Pihak Berkuasa Bingung Jumpa Jutaan Duit Ketika Serbu Premis Urut.


Penemuan jutaan ringgit wang tunai dalam satu serbuan sebuah premis urut terkenal di Kota Kinabalu, Sabah dilapor membingungkan penguatkuasa sekaligus menimbulkan persoalan dari mana punca wang tersebut dan apakah tujuan ia diletakkan di premis itu.

Serbuan di dalam membanteras warga asing di Hotel Promenade, Jalan Tun Fuad Stephens, Kota Kinabalu, Sabah itu telah membawa pihak berkuasa Jabatan Imigresen ke sebuah pangsapuri berdekatan untuk merampas sejumlah besar wang tunai.

Pihak berkuasa imigresen Sabah dan Putrajaya dilaporkan "menutup mulut" tentang serbuan dan rampasan itu, namun menurut sumber memberitahu Malay Mail bahawa pihak berkuasa itu ada meminta bantuan dari pihak polis.

Seramai 20 orang termasuk beberapa orang lelaki ditangkap dalam serbuan berkenaan di spa hotel.

"Tiga orang tempatan sementara yang lain wanita warga asing dipercayai berasal dari China, Indonesia dan Filipina," sumber itu dipetik.

Anggota yang menyerbu menemui wang tunai disembunyikan dalam kawasan bilik simpanan bar.

"Siasatan terhadap individu-individu yang ditahan dalam serbuan itu, membawa anggota penguatkuasa ke apartmen berkenaan di mana wang itu ditemui,"

Pengarah Polis Sabah, Datuk Ramli Din enggan memberi sebarang ulasan tentang butiran lanjut serbuan tersebut, katanya Ia adalah operasi Jabatan Imigresen.

Selepas diasak oleh wartawan, beliau mengesahkan bahawa satu laporan polis telah dibuat namun enggan memberikan butiran lanjut kerana siasatan sedang dijalankan dan lebih banyak tangkapan dijangka akan dilakukan.

Pihak berkuasa tiba di hotel perniagaan itu pada kira-kira jam 1 pagi sekaligus memeranjatkan kakitangan dan pelanggannya.

Mereka menggeledah premis berkenaan dan menemui sebilangan wanita warga asing bersembunyi dalam bilik rahsia dan di sebalik dinding palsu.

"Apa yang mengejutkan bukanlah penemuan wanita-wanita berpakaian se#ksi dan menjolok mata, tapi sejumlah wang tunai yang besar itu,"

"Pihak polis telah dihubungi kerana tiada siapa menyangka akan ada rampasan itu dan bagi memastikan tidak ada wang yang hilang," kata sumber itu lagi.

Sebelum subuh, kisah rampasan sejumlah besar wang itu telah mula tersebar.

Wang tunai itu segera dipindahkan di bawah kawalan ketat Ibu Pejabat polis negeri bagi membolehkan penyiasat mengesahkan jumlahnya.

Ketika laporan ditulis, jumlah wang tunai yang sudah dikira adalah sebanyak RM13 juta, dan para pegawai masih lagi sedang mengira wang tersebut sementara lebih banyak serbuan dijalankan di Kota Kinabalu.  - 25 November 2017

Sumber

'Terkejut Tengok Mulut Isteri Macam Ni, Normal Ke?' - Warganet Ketawa Baca Luahan Suami Ini…


“Allahu, terkejut saya. Macam nak pengsan,” demikian reaksi awal apabila si suami melihat ‘kelebihan’ isterinya yang baru dia kahwini dua minggu lalu.

In the begining katanya, dia tidak percaya apabila isteri memberitahu yang dia mempunyai ‘kelebihan’ yang luar biasa, iaitu melipat mulutnya.

“Terkejut saya tengok mulut isteri saya macam ni. Dia cakap bibir dia boleh lipat. Saya macam tak percaya. Kemudian saya suruh dia lipat, nak tengok depan-depan. Allahu, terkejut saya macam nak pengsan.

“Soalan saya, normal ke ada sesetengah orang boleh lipat (bibirnya) macam ni? Ada ke yang boleh lipat? Kalau tak normal, saya nak bawa dia pergi ke hospital,” soal si suami, memetik kenyataannya dari laman Facebook Kisah Rumah Tangga.

Pertanyaan si suami mengundang pelbagai reaksi kelakar dari netizen. Antaranya, ada beberapa wanita yang cuba melipat mulut mereka.

“Tak tahu nak gelak atau simpati. Nak gelak, rasa berdosa pula. Tengok gambar ini teringat semalam ada tengok satu video mamat negro mulut dengan bibir dia yang besar. Mulut dia boleh sumbat satu tin air coke.

“So normal lah tu bro. Mungkin isteri awak ada kelebihan begitu, mulut elastik. Tak perlu bawa dia ke hospital, nanti kecil hati dia. Pujilah isteri dan tepuk tangan sikit sebagai tanda awak kagum dengan kelebihan dia.

“Tapi kena selalu perhatikan isteri awak, takut nanti periuk belanga dia sumbat masuk dalam mulut pula,” seloroh Afny Reanna Aryanna.

“Dengan secara tiba-tiba saya cuba melipat mulut sendiri. Serius memang tak jadi. Buruk benor muka renyot-renyot. Apa pun isteri awak memang istimewalah, boleh lipat-lipat mulut dia,” kata Rose Feb.

Adakah korang tengah cuba melipat bibir selepas membaca post ini? - KRT

Loading...

(Video) 'Curi-Curi' Rakam Gambar Wanita Jadi Punca Pergaduhan.


Tujuh individu termasuk seorang wanita ditahan susulan insiden pergaduhan di sebuah restoran di Jalan Wong King Huo, di Sibu, Sarawak.

Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Zailanni Amit, berkata hasil siasatan awal mendapati kejadian yang berlaku pada Khamis itu berpunca daripada tindakan seorang lelaki mengambil gambar seorang wanita menggunakan telefon bimbit tanpa kebenarannya, lapor mStar Online.


Hingga kini polis masih memburu seorang lagi suspek bagi membantu siasatan.


Loading...

'Belanja Lurah Dendam', Pembaca Berita TV3 Teruk Dikecam Warganet.


Seorang pembaca berita TV3 siaran Nightline teruk dikecam netizen gara-gara berpakaian kurang sopan sehingga menampakkan lurah 'dendam' ketika bersiaran.

Foto-foto dimuatnaik seorang pengguna di laman Facebook.


“Sepuluh kali aku dok zoom benda nie sama ada baju ka memang lurahhh dia?? Aku nie jenih suka tengok berita tengah malam walaupun bahasa Inggeris bangang sikit.

“Tapi aku rasa tak sesuai sungguh pemberita baca berita dengan pakaian macam nie. Macam nie dipertontonkan dekat rakyat 1 Malaysia kaaa??????

“Pakai yang lebih sopan boleh kot. Erghhhh harap ada yang boleh tegoq suruh pemberita dia jangan terlalu seksa sangat,” tulis Ekyn Rosni menerusi posting berkenaan.

Perkongsian itu terus mendapat kecaman pengguna Facebook yang lain yang rata-rata tidak bersetuju dengan cara pemakaian pembaca berita berkenaan.


Sepatutnya TV3 perlu memberi perhatian tentang perkara ini. 

Loading...

Penemuan Lebih RM11 Juta, 19 Orang Ditahan.

Sebahagian wang tunai yang ditemui di dalam sebuah hotel di Kota Kinabalu. - Foto Ihsan Pembaca

KOTA KINABALU: Seramai 19 orang dipercayai ditahan susulan penemuan wang tunai berjumlah RM11 juta dalam serbuan 'Op Gegar' oleh Jabatan Imigresen Sabah di sini, awal pagi tadi.

Menurut sumber, tiga daripada yang ditahan adalah lelaki warga tempatan manakala 16 lagi wanita warga Filipina dan China, berusia antara 20 hingga 40-an.

“Mereka ditahan dalam serbuan di sebuah hotel untuk siasatan mengikut Akta Anti Pemerdagangan Orang dan Anti Penyeludupan Migran 2007 (APTISOM) (Akta 670).

“Bagaimanapun, pemeriksaan lanjut dalam bilik itu membawa kepada penemuan sejumlah wang tunai dianggar berjumlah lebih RM8 juta, termasuk yang disembunyikan dalam kotak minuman keras,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Susulan tangkapan dan rampasan wang tunai terbabit, pihak Imigresen dikatakan melakukan satu lagi serbuan di apartmen berhampiran.

“Sejumlah wang tunai ditemui cuba disembunyikan dalam laci.

“Jumlah yang ditemui dalam rampasan itu dianggar lebih RM11 juta,” katanya.

Difahamkan, proses mengira wang terbabit masih dilakukan. - BH ONLINE

Thursday, 23 November 2017

Saya Tidak Bertudung Kerana Tun Mahathir Larang. - Siti Hasmah


Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali mendedahkan beliau tidak bertudung kerana dilarang suaminya Tun Dr Mahathir Mohamad.

Siti Hasmah berkata demikian ketika ditanya pemberita berkaitan larangan bertudung terhadap pekerja kaunter depan sesetengah hotel di negara ini.

“Saya fikir puan bertanya kepada orang yang salah.

“Saya tidak bertudung, daripada mula sampai sekarang ini saya tak bertudung,” katanya ketika ditanya dalam sidang media.

Beliau kemudian mendedahkan dirinya tidak bertudung kerana tidak mendapat keizinan suaminya.

“Suami saya larang saya bertudung. Bila bertudung kena minta kebenaran daripada suami.

“Saya ada teringin (bertudung) lepas balik dari Makkah, naklah ambik berkat, pakailah tudung, sampai dia (Mahathir) palingkan mukanya,” katanya.

Beliau sebelum itu merasmikan simposium, “Siti Hasmah: Wanita pencorak masa depan negara” di Bukit Damansara anjuran Wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Sementara itu, ditanya sama ada wajar atau tidak larangan hotel itu, Hasmah menjawab:

“Hotel ada dia punya undang-undang dan peraturan. Dia nak jaga juga dia punya perusahaan.

“Bagaimana dengan yang lain juga, ada yang mereka bertudung, ada tempat-tempatnya.

“Kalau dalam hotel banyak pelancong datang, tengok orang bertudung mungkin ada perasaan lain sebab dalam negara dia mungkin ada sesuatu perkara yg berlaku berkenaan orang pakai tudung, terutamanya di Eropah.

“Tengok macam Perancis,” kata Hasmah lagi.

Sumber

Kecoh Gadis Dusun Kena Culik, Rupanya Ikut Boyfriend.


Sabah:Misteri kehilangan wanita Martina binti Ngati 20 yang dilaporkan menjadi mangsa culik pada pada 18 Nov 2017 lebih kurang jam 1 tengahari telah terbongkar apabila gadis itu sendiri mengatakan bahwa dia bukan diculik seperti mana yang diviralkan dilaman media sosial melainkan ikut dengan kekasihnya.

Kenyataan itu dia tulis melalui satu status di laman media sosial baru baru ini.

Gadis itu mendakwa dia lari dari rumah atas dasar kerelaan dan kemahuan dia sendiri kerana dia tidak mahu hubungannya dengan kekasih yang dikenali sebagai TSEN VUI KUAN di halang oleh keluarga.



Sebelumnya mangsa gadis berbangsa Dusun di viralkan dilaman media sosial telah di culik oleh dua lelaki yang membawa kenderaan proton aeroback hijau pudar dengan plat pendaftaran QTC8071.

Ibu gadis tersebut cuba menahan perbuatan suspek namun gadis berkenaan telah di tarik dengan kuat dan dibawa masuk kedalam kereta.

Ekoran kejadian berkenan pihak keluarga telah membuat satu laporan dibalai polis Beluran pada 19 Nov 2017.