Friday, 22 September 2017

Awek Melayu Sanggup Buka Baju Untuk Video Iklan Vape Jadi Viral.

Sebuah video yang kini tular di media sosial pada mulanya disangka mempromosikan pakaian dalam wanita kerana memaparkan pelakon iklan komersial separuh b0gel.


Dengan aksi yang menggh-airahkan, wanita tersebut memakai pakaian dalam warna hitam persis iklan antarabangsa.

Salah satu adegan dalam video berdurasi seminit itu dipercayai dirakamkan di sebuah pusat peranginan di Port Dickson.

Pelakon iklan komersial turut melakukan aksi ber-ahi di atas katil sebuah bilik dan kolam renang.

Namun apa yang mengejutkan, iklan tersebut sebenarnya mempromosikan produk perisa rokok elektronik atau vape.

Ia sekali gus mengundang kemarahan netizen yang menyifatkan iklan berkenaan sengaja mengeksploitasikan wanita hanya untuk melariskan produk vape.

Seorang netizen mempersoalkan tujuan iklan berkenaan: “Ni iklan nak jual vape ke nak jual body (badan)?”

“Ingat filem p0rn (p0rn0) tadi hahaha,” soal seorang netizen.

Malah ada yang menyifatkan ia sekadar strategi pemasaran untuk melariskan jualan:

“Memang dia sengaja nak kasi viral (tular) pasal buka baju ni. Sebab dengan cara ni tiba-tiba nama dia jadi tular, kontroversi murahan.”

Seorang peniaga rokok elektronik, Mohd Azmir Mohd Nor berkata, iklan yang kurang sopan itu hanya menjejaskan industri vape di negara ini.

“Isu vape masih belum selesai terutama dari segi kawal selia, sekarang ada pula isu iklan vape yang seperti filem p0rn0.

“Jika terus dibiarkan, ia hanya memberi gambaran yang kurang baik terhadap produk vape yang kami jual,” katanya

Sementara itu, gerakan dalam talian bagi komuniti pengguna vape, Malaysian Organization of Vape Entity (MOVE) turut membantah penyiaran iklan tersebut yang disifatkan tidak sesuai dengan pasaran Malaysia.

Presidennya, Samsul Kamal Arrifin berkata, berdasarkan demografik yang dibuat gerakan itu, majoriti pengguna vape adalah Melayu berusia antara 24 hingga 45 tahun.

“Iklan tersebut hanya akan menunjukkan persepsi yang negatif terhadap pengguna vape di negara ini, yang dikaitkan dengan wanita separuh b0gel, sedangkan objektif vape sebagai alternatif untuk perokok berhenti merokok.

“Sehubungan itu, kami meminta kerajaan untuk mengawal selia hal berkaitan dengan vape dengan menetapkan garis panduan,” katanya sambil menambah kawal selia itu termasuk pembuatan, pengedaran dan penggunaan produk berkaitan dengan vape.


Loading...

10 Tanda Yang Anda Dah Mula GEMUK. Mesti Baca...


1. Bila nak taip guna smartphone untuk taip Whatsapp atau FB, selalu sangat typo error ketika menaip. Itu tandanya jari anda dah semakin melebar.

2. Bila berjalan, paha kiri berlaga dengan paha kanan. Itu tandanya isi di paha dah terlebih besar. Lebih sadis bila kerap berjalan, then melecet di celah kangkang sebab paha kerap bergesel semasa berpeluh.

Kalau dah sampai tahap ni, you better do something.

3. Bila nak selfie guna kamera phone, kemudian bila tengok gambar tu terasa macam ada 'ketumbuhan' di bawah dagu. Itu tandanya anda dah ada 'double chin'.

4. Bila terlalu ramai yang kerap tegur anda, 'Eh...kenapa badan dah mula nampak berisi. Pregnant ker?'

Lagi ramai yang tegur, lagi cepat anda perlu bertindak.

5. Bila anda berasa 'sentap' kalau orang cakap anda gemuk.

6. Bila anda terpaksa menambah lubang pada tali pinggang dan tali jam akibat bertambah saiz badan.

7. Bila anda terpaksa beli baju dan seluar baru yang saiznya lebih besar dari sebelumnya.

8. Bila berjalan di shopping complex, ada banyak pekerja di kedai Ogawa, Gintel dan kedai fittness memanggil-manggil anda untuk cuba alat senaman di kedai mereka. Cuba perhatikan, mereka ini tak panggil orang yang dah slim dan tough masuk ke kedai mereka. Ini tanda anda dah jadi target market mereka.

9. Bila berdiri tegak, kemudian anda tengok ke bawah. Kalau tak nampak organ reproduktif, itu tanda-tanda awal anda mula gemuk. Tapi, kalau anda tak nampak hujung kaki anda. Ini tanda dah betul-betul gemuk.

10. Bila anda tengok tajuk 'Entri' ini. Anda terasa nak baca. Itu tandanya anda nak tahu betul ke aku ni dah mula nak gemuk.

Loading...

Kenapa Baru Sekarang Nak Ungkit Dan Pertikaikan? - Jawapan Balas Pengetua Pusat Tahfiz Kepada Waris Membuatkan Mereka Menggelupur Sawan!!!

Pengetua pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Muhammad Zahid Mahmood mempersoalkan mengapa baru kini waris mangsa kebakaran membangkitkan status sijil kelayakan menduduki bangunan yang terbakar itu.


Beliau berkata perkara tersebut tidak pernah dibangkitkan oleh ahli keluarga ketika menghantar anak mereka masuk belajar di pusat tahfiz itu.

“Status bangunan kita tak perlu bincang sebab kita menumpang di sini. Adat orang menumpang takkan kita nak tanya ada sijil kelayakan atau tidak.

“Jadi sepatutnya pihak ibu bapa terlebih dulu kena tanya bangunan ini ada permit atau tidak sebelum bawa masuk anak tapi mereka tak pernah soal,” katanya ketika ditemui The Malaysian Insight di depan bangunan pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Kampung Datuk Keramat, Kuala Lumpur hari ini.

Sebahagian waris mangsa mempersoalkan pihak tahfiz kerana tidak pernah kepada mereka maklumat mengenai aspek keselamatan bangunan itu seperti yang didedahkan oleh pihak berkuasa.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Noh Omar, dalam reaksi pertama tidak sampai 12 jam selepas kebakaran pada 14 September lalu, berkata permohonan dikemukakan oleh pengurusan tahfiz itu kepada pihak berkuasa berbeza dengan keadaan sebenar bangunan.

“Mengikut pelan asal bangunan itu, ia berkonsep terbuka, tetapi tembok dibina dan tidak ikut pelan asal.

“Bangunan ini juga belum ada kebenaran untuk beroperasi daripada pihak bomba,” katanya.

Lebih 10 keluarga waris mangsa kebakaran pusat tahfiz itu kini melantik peguam bagi menuntut keadilan setelah merasakan pihak pengurusan tahfiz mengabaikan mereka sejak kejadian.

Bangunan sementara tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah dibina di atas tanah seorang penduduk di kawasan tersebut yang diwakafkan kepada Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP).

Bangunan tetapnya yang terletak tidak jauh dari bangunan yang terbakar sedang dalam proses ubah suai. Mereka dijadualkan berpindah bulan depan.

Namun selepas diperiksa oleh bomba, setelah kejadian kebakaran itu, beberapa ubah suai tambahan perlu dilakukan dan dijangka boleh diduduki dalam masa tiga, empat bulan lagi.

Menurut pengetua, sekolah tahfiz itu tidak pernah mengenakan yuran kepada ibu bapa pelajar.

Video Panas Fattah Amin Berciuman Dengan Janna Nick Di Sebalik Pintu - Ini Adegan Yang Buat Kontroversi!!!

Belum pun ditayangkan impak drama adaptasi Korea Selatan, Coffee Prince lakonan Fattah Amin dan Janna Nick terus mencetuskan kontroversi.


Terbaharu Fattah dan Janna dikritik hebat gara-gara pelakon baharu iaitu Fara Mendoza memuat naik video pasangan berkenaan melakonkan aksi bercium di Instastory Instagram miliknya.

Video itu yang diulang siar (repost) akaun dari Instagram menggunakan nama @fatt4stictv80xds mengundang perbalahan dalam kalangan peminat yang menganggap adegan itu melampaui batas.

Walaupun tidak sebarang sentuhan berlaku namun Fattah dan Janna dikritik teruk kerana adegan itu tidak patut dilakukan kerana ia dianggap boleh medorong perbuatan maksiat dalam kalangan remaja.

Rakaman adegan cium antara Janna dan Fattah yang menimbulkan kemarahan netizen.

Sebagai selebriti, netizen berpendapat apa dilakukan oleh mereka akan menjadi ikutan peminat selain berharap babak ciuman tidak dimasukkan dalam drama itu nanti.

Salah seorang netizen menggunakan nama @cik_semut_api menulis “dimanakah para alim ulama Malaysia ni sampai adegan macam ini pun boleh lakonkan. Memang tak betul tapi tetap mengundang kepada maksiat.

“Tolong terangkan sebab saya cetek dalam bidang hukum hakam agama ni! Kalau macam ini sampai kiamat pun gejala keruntuhan moral remaja tak dapat dibendung,” tulisnya.

Komen ditinggalkan @cik_semut_api itu turut mendapat sokongan daripada beberapa pengikut lain yang turut bersetuju adegan seperti itu mampu mempengaruhi remaja zaman kini dalam terjerebak dalam perkara-perkara tidak baik.


Loading...

Thursday, 21 September 2017

(Video) Lelaki Ini Nekad Rempuh Kenderaan Milik Penarik Kereta Sampai Hancur Macam Keropok Udang.

Biasanya jika kenderaan sudah kena 'blocked' dengan penarik kereta, pemiliknya akan beralah dan menyerahkan kunci, seterusnya kenderaan berkenaan akan dibawa oleh si penarik (repossessor) untuk dipulangkan ke bank.


Namun lain pula dengan kejadian yang didakwa berlaku di Rawang Selangor kelmarin.

Walaupun kereta jenis Proton Saga FLX miliknya sudah dihalang oleh sebuah kereta Wira milik penarik kereta, seorang lelaki tetap tidak mengalah, sebaliknya nekad mengundurkan keretanya sehingga merempuh kenderaan milik penarik kereta tersebut berulang kali.

Rakaman kejadian itu tersebar di media sosial. Jelas kedengaran jeritan dipercayai isteri kepada lelaki berkenaan yang merayu agar suaminya berhenti daripada meneruskan tindakan nekadnya itu.

"Sudahlah bang, abang sudah bang," jerit isteri yang memakai tudung berwarna merah jambu di tempat kejadian.

Namun si suami sama ada tidak peduli dengan jeritan isterinya itu, atau tidak dengar kerana kesemua tingkap keretanya tertutup, terus menggerakkan keretanya ke hadapan dan ke belakang merempuh kenderaan di belakang berulang kali.

Akhirnya kereta yang dipandu berjaya memecahkan halangan sebelum ia dipandu pergi dari situ. Akibat perbuatan itu, kereta Wira milik penarik kereta hancur teruk di bahagian hadapan.

Di bawah ini video kejadian tersebut yang dipercayai dirakam oleh salah seorang daripada penarik kereta terbabit.


Apa yang dapat disimpulkan daripada kejadian ini, terbukti bahagian 'bumper' belakang Proton Saga FLX jauh lebih keras daripada bahagian hadapan Proton Wira yang lembut seperti kunyit. Sekian terima kasih.

Jika Gambar Ini Dibesarkan Ada ‘SESUATU’ Yang Menyeramkan Kelihatan.

Anda pasti selalu berswafoto, tetapi hati-hati ketika anda bersendirian. Bergambar telah menjadi hobi masyarakat masa kini. Di mana saja, bila-bila masa dan dengan sesiapa sahaja, aktiviti berswafoto menjadi salah satu aktiviti menarik.


Saat yang paling sesuai swafoto adalah ketika melawat ke tempat yang menarik dan mempunyai nilai ekstetika tersendiri atau ketika bergaul dengan keluarga, rakan dan teman wanita.

Tetapi anda mungkin perlu lebih peka, supaya tidak ada ‘orang lain’ ikut serta ketika anda sedang swafoto sendirian.

Mungkin seseorang mahu “menunjukkan diri” dalam gambar swafoto anda. Seperti ‘Mirror selfie’ @ selfie depan cermin seperti yang wanita ini sedang lakukan.

‘Mirror selfie’ biasa diambil di depan cermin, tujuannya untuk menunjukkan OOTD atau pakaian yang dipakai.

Tetapi mirror selfie ini telah membuat warganet ketakutan. Sekilas pandang gambar ini nampak seperti biasa...


Namun setelah dibesarkan atau dizoom dan dilihat lebih jelas, ada sesuatu yang sedang “mengintip”.

Pasti ada yang masih belum nampak…gambar bawah ini mungkin buat anda terkejut..


Ya, kelihatan seorang kanak-kanak sedang mengintip di sebalik mesin basuh.

Pekerja Farmasi Pengsan Selepas Mendengar Alasan Seorang Nenek Membeli K0nd0m.

Seorang pekerja farmasi pengsan apabila mendengar alasan seorang nenek yang datang membeli k0nd0m di farmasi tersebut. 


Seperti yang dipetik dari newsner.com, seorang nenek menyebabkan pekerja farmasi pengsan kerana dia ingin membeli 12 k0nd0m sekaligus.

Pada mulanya, nenek bernama Olga dan rakannya yang bernama Erna duduk menikmati masa tuanya dengan bercerita serta ditemani kopi dan rokok.

Mereka berdua bercakap dan bercerita panjang lebar. Tidak lama kemudian, tiba tiba hujan gerimis mulai turun. Akan tetapi, Erna tidak menghiraukannya dan tetap tenang meskipun hujan.

Namun begitu, Erna mengeluarkan k0nd0m dari dalam begnya dan meletakkannya di atas rokoknya dan dia meneruskan merokok. Tetapi apa yang Erna lakukan pada rokok tersebut membuatkan Olga keliru dan kemudian bertanya kepada Erna.

"Apa itu?" Olga bertanya.

"Ini k0nd0m, dengan begini rokoknya tidak basah jika hujan," kata Erna.

"Di manakah kau mendapatkannya?". Erna terus bertanya lagi.

"Kau boleh beli di mana-mana farmasi," jawab Erna ringkas.

Kerana merasa tertarik dengan apa yang dilakukan temannya, sehari kemudian, Olga pergi ke sebuah farmasi untuk membeli k0nd0m. Tetapi seorang pekerja farmasi terkejut mendengar Olga meminta 12 k0nd0m sekaligus dan alasan dia membeli k0nd0m itu.

"Apa yang nenek nak buat dengan k0nd0m ni?" tanya pekerja farmasi itu.

"Apa-apa pun tidak penting, hanya guna untuk melayani Unta (rokok jenama Camel)," dia menjawab.

Mendengar kata-kata nenek Olga, pekerja farmasi itu jatuh pengsan dan menggelupur sawan babi.

Loading...

Sekian Lama Berdiam Diri. Akhirnya Isteri Timbalan Pengetua Tahfiz Cerita 'SESUATU' Ketika Kejadian.

Alhamdulillah mangsa kebakaran tahfiz yang terselamat kini semakin pulih dan kuat menerima takdir Allah. 


Salah seorang mangsa terselamat adalah isteri kepada Timbalan Pengetua Tahfiz tersebut. Selepas lama berdiam diri akhirnya beliau bercerita tentang pengalamannya ketika hari kebakaran. Allahuakbar.

ISTERI TIMBALAN PENGETUA MULA BERCERITA

Kuala Lumpur: “Saya terasa seperti ajal sudah tiba ketika itu,” kata Che Norhayati Che Amat, 33, seorang mangsa yang terselamat dalam kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Khamis lalu.


Ketika tragedi berlaku, Che Norhayati hanya tinggal bersama empat anak dan seorang adik lelakinya berikutan suami iaitu Timbalan Pengetua pusat tahfiz terbabit, Mohd Azhari Mahmood berada di Makkah.

TERJAGA KERANA TERASA ADA “SESUATU” TAK KENA

Menceritakan detik kebakaran itu, Che Norhayati berkata, dia terjaga tidur bila rasa ada “sesuatu” tak kena. Dia hanya menyedari kejadian itu sebaik mendengar bunyi bising dari luar bangunan tahfiz itu.

Malah katanya, ketika tersedar, keadaan bilik dihuni gelap berikutan bekalan elektrik terputus selain dipenuhi asap hitam.

“Waktu itu memang panik kerana tak nampak apa-apa. Bila pergi ke arah pintu pula, api sudah marak membakar menyebabkan kami terperangkap selain bangunan terasa bergegar.

“Jadi saya ambil anak-anak dan bawa mereka ke tepi tingkap dan menjerit meminta tolong,” katanya.

Menurut Che Norhayati, mereka terperangkap dan panik ketika itu.

TAK LEPAS MULUT DARI ISTIGHFAR

“Waktu itu saya tak henti beristighfar dan berzikir kalimah Allah SWT. Malah, beberapa minit kemudian saya terfikir mungkin sudah sampai ajal disebabkan asap semakin tebal dan saya sudah hampir lemas, ” katanya.

SYUKUR AKHIRNYA SELAMAT

Bagaimanapun, dia bersyukur kerana akhirnya beberapa anggota bomba muncul sebelum dia menyerahkan tiga anaknya kepada anggota bomba di tingkap.

“Alhamdulillah, ketika menyerahkan anak kepada anggota bomba, pintu rumah kami dipecahkan daripada depan.

“Melalui pintu itu, saya keluar bersama anak sulung dan adik lelaki,” katanya.


Che Norhayati berkata, dia tidak menyedari terdapat 21 pelajar dan dua warden terperangkap dalam bangunan asrama.

“Ketika diselamatkan, saya sudah dikelilingi ramai orang termasuk pelajar tahfiz sendiri.

“Saya hanya tahu 23 mangsa meninggal dunia kerana terperangkap beberapa jam selepas kejadian,” katanya.