Friday 21 July 2017

'Mommy! Walid! Ade Orang Datang'. Tiba-tiba Terpampang Muka Suami Di Muka Pintu. Lemah Longlai Saya Waktu Itu.



Salam admin dan warga KRT. 

Saya seorang isteri bekerjaya. Mempunyai tiga orang anak. Menetap di KL. Baru-baru ini, hujung minggu, kawan ada menghubungi saya, bertanya saya ada di mana. Saya jawab saya ada di rumah. Saya tanya 'kenapa?'. Rupanya kawan saya ternampak kereta suami di sebuah rumah. Kebetulan kawan lalu kawasan tersebut. Hairan juga sebab suami kata dia ada urusan bisnes di Ipoh. 


Untuk pengetahuan semua, saya, suami dan kawan adalah rakan sepengajian semasa di universiti dulu. Tanpa banyak soal, saya minta pengasuh ank2 tolong jagakn mereka sementara saya ke lokasi suami. Ketika memandu, saya call suami, tapi tak diangkat.

Sampai di rumah tersebut, saya bagi salam. Seorang budak perempuan dlm lingkungan 7tahun buka pintu dan panggil 'Mommy! Walid! Ade orang dtg'. Tiba-tiba terpampang muka suami di muka pintu. Lemah longlai saya waktu itu. Terpana dengan situasi ini. 

Saya tunggu dalam kereta, dan suami masuk dalam kereta saya. Menangis tanpa henti, meraung saya ketika itu bila suami kata dia telah menikahi perempuan tersebut hampir 6bulan. Seorang janda. Saya tanya kenapa tak terus terang? Kenapa sembunyikan semua ini? Kenapa madukan saya tanpa pengetahuan saya sendiri. Suami hanya diam. 

Dari jauh saya nampak perempuan tu keluar rumah. Saya cepat-cepat suruh suami keluar dari kereta. Saya tak ingin tengok muka perempuan tu. Sebab saya akan teringat nanti. 

Sampai dirumah, saya kemaskan segala pakaian saya dan anak-anak. Saya mesej suami, minta izin untuk bercuti selama beberapa hari. Hari ini, saya masih bersendiri dengan anak2. Saya kecewa dengan perbuatan suami dan perempuan itu.

Tiada perempuan yang rela dimadukan dengan cara begini. Tergamak mereka menipu di belakangku. Madu yang tersembunyi selama itu menjadi racun dalam diri ini. Membunuhku secara senyap.

Terima kasih admin.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon