Friday 22 September 2017

10 Tanda Yang Anda Dah Mula GEMUK. Mesti Baca...




1. Bila nak taip guna smartphone untuk taip Whatsapp atau FB, selalu sangat typo error ketika menaip. Itu tandanya jari anda dah semakin melebar.

2. Bila berjalan, paha kiri berlaga dengan paha kanan. Itu tandanya isi di paha dah terlebih besar. Lebih sadis bila kerap berjalan, then melecet di celah kangkang sebab paha kerap bergesel semasa berpeluh.

Kalau dah sampai tahap ni, you better do something.

3. Bila nak selfie guna kamera phone, kemudian bila tengok gambar tu terasa macam ada 'ketumbuhan' di bawah dagu. Itu tandanya anda dah ada 'double chin'.

4. Bila terlalu ramai yang kerap tegur anda, 'Eh...kenapa badan dah mula nampak berisi. Pregnant ker?'

Lagi ramai yang tegur, lagi cepat anda perlu bertindak.

5. Bila anda berasa 'sentap' kalau orang cakap anda gemuk.

6. Bila anda terpaksa menambah lubang pada tali pinggang dan tali jam akibat bertambah saiz badan.

7. Bila anda terpaksa beli baju dan seluar baru yang saiznya lebih besar dari sebelumnya.

8. Bila berjalan di shopping complex, ada banyak pekerja di kedai Ogawa, Gintel dan kedai fittness memanggil-manggil anda untuk cuba alat senaman di kedai mereka. Cuba perhatikan, mereka ini tak panggil orang yang dah slim dan tough masuk ke kedai mereka. Ini tanda anda dah jadi target market mereka.

9. Bila berdiri tegak, kemudian anda tengok ke bawah. Kalau tak nampak organ reproduktif, itu tanda-tanda awal anda mula gemuk. Tapi, kalau anda tak nampak hujung kaki anda. Ini tanda dah betul-betul gemuk.

10. Bila anda tengok tajuk 'Entri' ini. Anda terasa nak baca. Itu tandanya anda nak tahu betul ke aku ni dah mula nak gemuk.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon