Sunday 28 January 2018

Bermula Februari Hingga April 2018, Rakyat Malaysia Boleh Membayar Saman Tertunggak Hanya RM10.




Biasanya, mereka yang mempunyai saman melakukan kesalahan jalan raya atau sebarang saman yang membabitkan kenderaan, mereka akan menangguhkan dulu bayaran saman di atas berbagai sebab kerana tidak mempunyai masa yang sesuai termasuklah tidak mempunyai wang yang cukup.

Walau bagaimanapun, mulai Februari ini, semua pemilik kenderaan yang mempunyai banyak saman mampu menarik nafas lega kerana satu promosi hebat yang bakal memudahkan ramai orang dan tidak lagi harus memikirkan tentang bebanan saman yang banyak itu.

Mulai pada Februari ini sehingga bulan April tahun ini, semua orang yang memiliki saman tertunggak boleh membuat pembayaran dengan kadar bayaran yang sangat rendah yang kini sedang dipromosikan, lapor World of Buzz.


Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) telah membuat pengumuman tentang promosi tahunan mereka itu yang mana mereka yang mempunyai saman yang tertunggak yang telah dikenakan ke atas kenderaan mereka itu boleh dilangsaikan dengan kadar harga yang sama rata iaitu sebanyak RM10 sahaja.

Kempen tersebut diwujudkan adalah sebagai satu inisiatif yang diambil untuk mengelakkan penunggang atau pemilik kenderaan mempunyai tunggakan kompaun daripada dikenak tindakan pihak mahkamah.

Kempen Bayar Kompaun Lalulintas adalah untuk semua jenis kesalahan trafik kecuali kesalahan di Bawah Perintah 2, Perintah Pengangkutan Jalan (Larangan Pemanduan Kenderaan Berat) MPSJ 2012.

Cara untuk membayar saman dan cara untuk mendapatkan promosi tunggakan bayaran berkenaan boleh dibuat di beberapa tempat seperti yang berikutnya:
  • Laman web MPSJ
  • Kaunter Pandu Laju
  • Kaunter Ibu Pejabat dan Cawangan
  • Kaunter Bergerak
  • Sistem MPOS
MPSJ sangat mengalu-alukan pertanyaan dan panggilan sekiranya anda mempunyai sebarang soalan berkaitan dan kemusykilan tentang Kempen Bayar Kompaun Lalulintas ini di talian berikut 03-80263153 atau 08-80263289.

Jadi, kepada semua pemilik kenderaan yang memunyai banyak saman yang tertunggak bolehlah membuat pembayaran saman berkenaan mulai bulan Februari sehingga April 2018 nanti untuk menikmati kadar sama rata iaitu sebanyak RM10 sahaja.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon