Friday 27 July 2018

Kisah Security Yang Berani Meleraikan Pergaduhan Seorang Inspektor Dengan Pengawai Penjara.

Tags




Kejadian di depan Hotel Emas, Tawau dimana seorang polis berpangkat Inspektor betumbuk dengan seorang Pegawai Penjara gara-gara cermin sisi kenderaan mereka saling bergesel. Keduanya yang berpakaian seragam lengkap bertengkar dan kemudian keadaan menjadi tegang sehingga masing-masing bersiap mengacu senjata.

Tetapi sebelum terjadi tembak-menembak berlaku, seorang warga yang agak berumur bekerja sebagai security di Hotel Emas tersebut dengan berani mengambil tindakan, demi menyelamatkan orang ramai dari peluru sesat.

Security tersebut meleraikan pertelingkahan tersebut tetapi polis dan pegawai penjara tersebut tetap saling mengacu pistol. Security tersebut tidak hiraukan keselamatannya dengan secara berani menampar kedua-dua pegawai tersebut.

Tindakan Security tersebut berjaya membuat keduanya tersebut terdiam dan masing-masing pergi meninggalkan tempat kejadian.

Kejadian ini sempat dirakam wartawan yang kebetulan berada di tempat kejadian, dan sewaktu ditanya dengan tindakan berani security hotel tersebut menampar anggota polis dan pegawai penjara berpangkat tinggi. Security itu menjawab:

“Mereka berdua itu anak saya, dari kecil lagi kalau tidak ditampar dia orang tak akan berhenti bergaduh."

Serius betullah kau bah membaca.. hah tepuk.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon