Friday 31 August 2018

Facelift Baru Perodua Alza Didedahkan Dalam Ucapan Merdeka.




Ini memang tidak dijangka. Dalam ucapan Merdeka yang diposting di halaman Facebook rasminya, Perodua telah memberi gambaran pertama mengenai facelift Alza yang baru. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, MPV tujuh tempat duduk akan diberikan kemaskini sebelum penggantian baru diperkenalkan.

Imej yang dilampirkan menunjukkan bahagian depan Alza yang baru, fascia yang agak berani. Bumper baru adalah perubahan utama di sini, intake yang lebih rendah membuatkan posisi lampu kabus beralih sedikit kedudukannya. Kawasan-kawasan ini ditandakan dengan jelas dalam warna hitam, yang membentuk isyarat reka bentuk berbentuk X di samping warna badan utama kereta.


Menggantikan bumper juga mengakibatkan pengantian gril baru yang tidak lagi dirangka oleh sekeping trim krom. Sebaliknya, terdapat dua bilah dengan lencana Perodua di tengah, sementara jalur hitam kecil di antaranya dan bonet.

Perodua Alza S 2015

Di kawasan lain, lampu depan kereta kelihatan sama seperti sebelumnya, walaupun bahagian dalam telah menjadi gelap untuk menyerlahkan lagi komponennya. Perkara yang sama boleh dikatakan mengenai roda, yang kelihatan seperti yang sedia ada pada Alza 1.5 Advanced tetapi dalam naungan yang lebih gelap.

Perubahan juga melibatkan bahagian belakang Alza dan juga ruang dalamannya, dengan yang kedua ini mungkin melibatkan trim dan peralatan baru. Di bawah bonet, Alza menggunakan enjin 1.5 liter Dual VVT-i Myvi (2NR-VE) yang menjadikan 102 hp dan tork 136 Nm di hatchback.

Walaupun unit 2NR-VE menyediakan keluaran yang sama dengan unit 1.5 liter DVVT Alza semasa (3SZ-VE), ia mendapat manfaat tambahan Dual VVT-i untuk kecekapan bahan api dan pelepasan ekzos yang lebih baik.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon