Thursday 30 August 2018

‘Salah Ke Saya Dilahirkan Lembut, Pakai Macam Perempuan?’ - Faiz Roslan

Tags



‘Salah ke saya dilahirkan lembut, pakai macam perempuan?’ - Faiz Roslan

Faiz Roslan sebelum ini memang terkenal dan viral dengan video-video parodinya dan salah satu yang paling mendapat perhatian adalah parodi 'Pematah Hati' nyanyian Nabila Razali.

Disebabkan selalu memakai pakaian wanita dan mengenakan solekan, dia juga pernah ditegur oleh pendakwah, Da’i Wan yang menyatakan perbuatan tersebut adalah haram dan dilarang sama sekali.

Baru-baru ini salah seorang netizen memuat naik status menyatakan yang Faiz Roslan yang sekarang adalah sangat berbeza dengan yang dahulu.

Perubahan Faiz ini tidak disenangi memandangkan dahulu dia adalah seorang yang lucu dan bukan melebih-lebih seperti sekarang ini.


Tidak mahu berdiam diri, Faiz Roslan membidas kenyataan tersebut kerana sudah letih berdiam diri dikecam netizen. Menurut Faiz dia sememangnya dilahirkan lembut. Tak minat nak berubah katanya!
"Salah ke lelaki lembut wujud?"


Rata-rata netizen bersetuju yang Faiz Roslan semakin berani bersuara walaupun terang-terangan ianya salah di sisi Islam.

Ramai marah dengan kenyataan Faiz yang tegas tidak mahu memperbaiki diri untuk menjadi yang lebih baik.



Da’i Wan yang dulu pernah menegurnya menegaskan supaya memberi Faiz Roslan masa dan jika nak menegur perlu ada cara yang betul.

Doakan jela Faiz Roslan ini berubah dan doakan yang baik-baik untuk dia. -CARI

Kredit

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon