Showing posts with label gosip. Show all posts
Showing posts with label gosip. Show all posts

Thursday, 26 July 2018

Kisah Anak Taib Mahmud, Sulaiman Abdul Rahman Yang Gagal Beli Syarikat Bugatti.


Sulaiman Abdul Rahman Bin Abdul Taib Mahmud, anak kepada Ketua Menteri Sarawak (kini Yang di-Pertua Negeri Sarawak) mempunyai perancangan untuk membeli syarikat automotif berprestij, Bugatti bagi menambah bilangan perniagaan dibawah pemilikan keluarga mereka.

agaimanapun, rakan Sulaiman menyatakan bahawa TS Taib Tahmud kurang berminat dengan cadangan itu. Ketua Menteri yang mengawal aliran wang untuk keluarganya itu membantah cadangan itu. Menurutnya lagi, Sulaiman mengambil masa hampir seminggu untuk berbincang mengenai cadangan perniagaan itu.

Pendedahan mengenai kisah Sulaiman Taib ini diceritakan oleh rakan sekolejnya iaitu Kevin C. Limjoco yang pernah belajar sekali di San Francisco bersamanya. Ketika berada di sana, beliau juga dikenali sebagai seorang playboy dan penggemar kereta sports. Meskipun begitu, rakan perniagaanya menyifatkan beliau sebagai seorang yang teragak-agak dalam membuat keputusan ketika ditugaskan untuk menguruskan syarikat rahsia TS Taib Mahmud di Amerika Syarikat, Sakti International.

Oleh Kevin C. Limjoco

Dato Sulaiman Abdul Rahman B. Abdul Taib Mahmud

Kisahnya bermula di butik pakaian Itali yang terletak di Tiburon, Marin Country, California. Saya tidak bershopping, tetapi kawan saya sedang membeli belah. Dia mendekatkan diri kepada saya dan berkata, "awak pernah dengar mengenai Bugatti EB110 ?". Saya menjawab, "sudah tentu, kereta itu hebat namun hampir mustahil untuk dijumpai". Dia pun tersenyum. Kisah itu berlaku pada musim panas tahun 1994. Kawan saya dan saya merupakan penuntut baru dalam bidang perniagaan di University of San Fransciso. Nama beliau ialah Datuk Sulaiman Abdul Rahman Bin Abdul Taib Mahmud.

Beliau merupakan salah seorang 'kerabat diraja' di Malaysia. Bapanya merupakan Ketua Menteri Sarawak dan keluarganya memiliki lebih 100 buah perniagaan dalam pelbagai sektor seperti sekuriti sehinggalah pembalakan.

Secara peribadinya, beliau merupakan orang pertama yang saya kenal yang mempunyai pelbagai kereta ekzotik. Mereka yang tidak mengenali beliau kebiasaannya agak kehairanan dengannya. Hal ini kerana beliau sentiasa mempunyai kereta baharu selang beberapa minggu. Beliau mempunyai pelbagai jenis kereta daripada Mercedes model K yang bernilai jutaan dolar, Mercedes SL Gullwing, Ferrari 355 Spyder, Rolls Royce Corniche, Maserati Kamsin hinggalah ke 'kereta biasa' seperti Mercedes S500.

Kadang kala, beliau terpaksa menghantar pulang koleksi keretanya ke Sarawak bagi mengemas garajnya dari berselerak. Disebabkan itu, saya tahu bila dia berbicara mengenai Bugatti EB110, dia betul-betul serius untuk memilikinya. Beliau mempunyai agen yang akan menjelajah ke serata dunia bagi mencari kereta yang diidamkan oleh beliau.


Ketika kami keluar dari butik tersebut, beliau dengan bersemangatnya memberitahu saya yang bukan satu tetapi terdapat dua buah Bugatti EB110 akan tiba di San Franscisco. Satu beliau beli daripada mamat Jepun di Detroit dan sebuah lagi dari Lousiana kalau tidak silap saya. Adalah amat menggagumkan apabila beliau dapat mencari kereta ini di US.

Beliau tidak pernah memberitahu berapa harga yang beliau bayar untuk membeli kereta tersebut kerana bagi beliau, adalah kurang sopan untuk membincangkan mengenai harga bersama rakan-rakan. Perasaan ingin tahu itu membuak-buak dan saya ketika itu menganggarkan bahawa harga EB110 ini paling kurang pun bernilai US$500,000.

Sejujurnya, saya tidak tahu. Dia tak pernah bagi tahu dan saya pun tak pernah tanya. Harga EB110 itu boleh dikatakan setanding dengan Lamborghini Diablo, Ferrari 512TR dan Jaguar XJ220.

Memandangkan ia berada di kelasnya tersendiri, harga tersebut boleh dianggap berbaloi untuk dibayar kerana pencapaian dan prestijnya. Meskipun begitu, harga yang dibayar tidak mampu menandingi kos untuk membina dan memasarkan kereta itu yang ditanggung oleh Bugatti.

Salah sebuah Bugatti EB110 yang berada di Malaysia.

Dua minggu kemudian, saya berada di rumah beliau untuk makan tengah hari pada hari Ahad. Beliau mengajak saya ke garajnya. Secara keseluruhannya, Bugatti membina 154 unit EB110 termasuk 12 unit yang sedang berada di assembly line. Michael Schumacher merupakan salah seorang pemilik bertuah model ini. Tapi, Sulaiman ada dua unit kereta ini...dan itu dia "Bugatti EB110 berwarna hitam". Saya terpegun...mid Engine, 3.5 liter, 12 silinder, 60V, quad cam, 4 turbo, all wheel drive, 6 speed, rangka carbon fibre, 6 piston ABS brake, 611 kuasa kuda, 0-100 dalam 3.4 saat, kelajuan maksimum 355km/j dan tork berkuasa 480lbs.

Bahagian dalaman kereta ini juga tidak mengecewakan memandangkan ia dipadankan dengan panel veneer Burl Wood, tempat letak barangan yang baik serta tempat duduk kulit yang diukir kemas. Kereta beliau itu merupakan kereta paling laju yang pernah saya naik. Pada satu hari Ahad, kami melalui sebuah cafe di Broadway Street di Downtown, San Francisco.

Disini, kesemua pemilik kereta ekzotik sering menayangkan koleksi kereta mereka. Mata pemilik-pemilik Ferrari dan Lamborghini terbeliak bila beliau memecut kereta tersebut. Saya teringat pada suatu hari Bugatti EB110 tersebut mencabar Ferrari F40 di Laguna Seca. Ferrari tersebut menang tipis tetapi pemandu EB110 itu memandu dengan membuka air-cond, muzik yang kuat dan memandu secara santai.

Disebabkan kereta itu, Sulaiman membuat sedikit kajian mengenai syarikat Bugatti melalui rakan-rakannya di Modena, Itali (tempat terletaknya kilang Lamborghini, Ferrari dan De Tomaso). Beliau mendapati yang kilang Bugatti, yang dimiliki oleh taikun Itali, Romano Artioli sedang mengalami masalah dan dalam proses diisytiharkan bankrap.

Romano Artioli

Beliau terus menghubungi pemiliknya dan mendapati bahawa isu ini telah dibawa ke mahkamah.

Artioli telah menfailkan pengisytiharan bankrap. Melalui kabel yang kuat, beliau menghantar peguamnya ke Itali untuk melihat perspektif bagaimana syarikat ini boleh dibeli. Beliau meletakkan dirinya sebagai pembeli berpotensi sebaris dengan nama-nama besar yang lain seperti Fiat dan Volkswagen.

Pada detik itu, beliau percaya yang cita-citanya untuk menjadi kuasa besar dalam bidang automotif ini akan tercapai. Motivasinya ialah kereta itu sendiri dan diinspirasikan oleh syarikat PROTON yang mengeluarkan keretanya sendiri di Malaysia. Dalam masa yang sama, Presiden Suharto (Indonesia) juga mempunyai saham dalam syarikat Lamborghini. Memiliki Bugatti akan meletakkan diri beliau sama standard dengan mereka semua.

Berbalik kisah di mahkamah...wang yang diperlukan untuk membeli Bugatti termasuk kilang di Modena, tanah milik Bugatti, segala paten, reka bentuk, pelan, hak dagangan (trade mark), mesin, hak milik terhadap syarikat-syarikat yang lain dan 12 unit kereta Bugatti EB110 yang belum diwarnakan lagi berjumlah US$25 juta. 

Bagaimana seorang warga Filipina terlibat dalam semua ini?

Kevin C. Limjoco

Perancangannya adalah untuk membina kilang pengeluaran bersama di Sarawak dan Filipina. Bugatti mempunyai perancangan rahsia untuk mengeluarkan kereta sports sedan mampu milik untuk bersaing dengan Mercedes C-Class dan BMW 3 series. Bugatti EB110 juga akan dikeluarkan semula tetapi di Modena.

Kereta sports sedan yang baharu itu akan direka dengan kerjasama Lotus bagi mengurangkan kos selain menggunakan kepakaran mereka dalam bidang pembangunan enjin, chasis suspension dan coachwork. Majoriti kereta tersebut akan dibina di Sarawak manakala selebihnya (35%) akan dibina sama ada di Subic ataupun Clark yang terletak di Filipina.

Dalam usaha menjayakan misi ini, kami perlu memberikan jaminan bank sebanyak US$5 juta bagi mengukuhkan komitmen kami untuk tempoh 30 hari. Sebagai ganjaran, mereka yang membantu mendapatkan jaminan bank akan diberikan EB110 yang masih berada dalam stok.

Walaupun Sulaiman mempunyai akses wang untuk keseluruhan US$ 25 juta, beliau masih memerlukan 30 hari untuk mendapatkan kebenaran dan restu daripada bapanya, Tan Sri Taib Mahmud tanpa perlu terlibat dalam risiko kewangan. (Tanggungjawab itu diberikan kepada saya kerana saya berada di Filipina untuk mencari mereka yang berminat untuk terlibat dalam pembelian ini).


Dalam tempoh beberapa hari, kami meninggalkan AS dan saya ke Filipina manakala Sulaiman pulang ke Sarawak. Tugas beliau adalah mendapatkan kebenaran dan restu dari bapanya manakala tugas saya adalah untuk mendapatkan jaminan bank.

Waktu sentiasa mencemburui kami sepanjang masa. Sulaiman memerlukan seminggu sebelum dapat berjumpa dengan bapanya. Saya pula masih terkial-kial mencari pelabur berpotensi di Filipina. Ia merupakan tugas yang sukar bagi meyakinkan orang mengenai peluang yang menarik ini. Ironinya, saya hanya perlu mendapatkan jaminan sahaja bukannya wang fizikal. Sulaiman yang akan membayar setiap sen dalam tempoh tiga puluh hari.

Bukan sahaja kami dapat membina peluang pekerjaan untuk rakyat kami tetapi setiap seorang daripada mereka (penjamin) akan mendapat sebuah Bugatti EB110 yang baharu.

Kami hanya mempunyai beberapa hari sahaja lagi dan ayah Sulaiman (TS Taib Mahmud) masih tidak memberikan lampu hijau. Saya berusaha keras untuk menjayakan hal ini kerana saya tahu, jika semuanya berjalan seperti yang direncanakan, Sulaiman pasti dapat mengeluarkan US$25 juta tersebut.

Detik yang ditunggu-tunggu pun tiba, TS Taib Mahmud tidak berminat dengan cadangan itu dan saya kurang US$2 juta. Ia merupakan saat-saat kelam. Saya memujuk Sulaiman untuk menambah baki wang jaminan yang tidak cukup sementara memberi ruang waktu untuk ayahnya (TS Taib Mahmud) untuk berfikir balik mengenai cadangannya itu.

Namun beliau enggan...beliau menerima hakikat bahawa budayanya berbeza dengan saya dan saya mungkin tidak akan faham mengenai perkara tersebut. Impian saya berkecai...air muka kami jatuh dan ia memberi impak kepada hubungan persahabatan kami.

Beberapa minggu kemudian, terdapat kenyataan umum yang dibuat oleh Volkswagen dimana mereka akan membeli Bugatti yang akan menambahkan lagi rasa bangga rakyat Jerman. Saya mengakhiri kisah ini dengan hati yang berat...namun siapa tahu, seperti orang selalu kata..."satu pintu tertutup...akan ada pintu lain yang terbuka".

Digunakan dengan kebenaran oleh:

Kevin C. Limjoco
Pengarang kanan
C! Magazine

Artikel ini diambil dari website Beta C! Magazine.
Dialihbahasa oleh Classic Cars Malaysia.

Artikel ini telah dikeluarkan oleh Sarawak Report. Ia masih berada dalam arkib laman web berkenaan namun disebabkan kerajaan Malaysia menyekat laman web anti-korupsi itu, ia tidak dapat diakses.

Sulaiman Abdul Rahman Taib pernah menjadi Timbalan Menteri Pelancongan ketika menjadi Ahli Parlimen Kota Samarahan pada pilihan raya umum ke-12. Namun disebabkan beberapa isu, beliau meletak jawatan pada tahun 2009.

Bapa beliau, Tun Abdul Taib Mahmud (Yang diPertua Negeri Sarawak) sememangnya dikenali sebagai penggemar tegar kereta. Classic Cars Malaysia pernah menulis satu artikel khas untuk beliau seorang sahaja.


Loading...

Sunday, 15 July 2018

Usaha Buru Jho Low Di West Indies?


Usaha memburu ahli perniagaan buruan Jho Low kini dikatakan tertumpu di West Indies. Star Online melaporkan satu sumber berkata, pihak berkuasa percaya Low berlindung di kepulauan Saint Kitts dan Nevis, di mana dia dilaporkan mempunyai kewarganegaraan dan harta.

Saint Kitts adalah negara dalam kepulauan West Indie, yang terdiri daripada dua pulau dan terletak di antara Barbados dan Puerto Rico. Ia telah digambarkan sebagai taman permainan untuk golongan kaya. Ia juga membolehkan warga asing memperoleh kerakyatan sebagai balasan untuk pelaburan hartanah sekurang-kurangnya AS$400,000 atau sumbangan sekurang-kurangnya AS$250,000 kepada dana pempelbagaikan industri gula negara.

Pasport Saint Kitts membolehkan rakyatnya melancong tanpa visa ke lebih 140 buah negara. Dengan Low telah dilaporkan meninggalkan Macau, sumber itu berkata pintu telah ditutup untuk bersembunyi di banyak negara di Asia Tenggara, China dan Timur Tengah.

Kata laporan itu lagi, di Saint Kitts, Low boleh ke kebanyakan negara pulau tersebut di mana penguatkuasaan undang-undang dikatakan lemah. Malaysia tidak mempunyai perjanjian ekstradisi dengan banyak negara pulau di rantau ini.

Polis Malaysia telah menjejak Low di Hong Kong apabila dia melarikan diri ke Macau.

Bagaimanapun, hartawan berusia 37 tahun itu yang dikehendaki berhubung skandal 1MDB, telah meninggalkan Macau manakala Bukit Aman mendapatkan bantuan pihak berkuasa di rantau itu. Satu laporan mendakwa Low telah pergi ke tanah besar China, yang mana Malaysia mempunyai perjanjian ekstradisi dengannya.

Jabatan Keadilan AS (DOJ) dalam saman sivilnya telah mendakwa bahawa Low adalah individu penting dalam dakwaan penyalahgunaan wang dari 1MDB.

Sumber

Tuesday, 27 March 2018

Teringin Nak Tukar Kereta? Sabar Dan Tunggu Dulu - Pakar Ekonomi


Seorang pakar ekonomi memberi amaran kepada pengguna supaya lebih berhemat semasa berbelanja dan “tunggu dan lihat” dahulu sebelum membeli kereta baru tahun ini.

Prof Barjoyai Bardai dari Universiti Tun Abdul Razak berkata ini kerana ada kemungkinan besar akan berlaku kemelesatan ekonomi tahun ini.

Amaran itu di sebalik kenyataan Persatuan Automotif Malaysia (MAA) yang meramalkan jualan kereta akan bertambah baik berbanding tahun lepas.

Malaysia adalah salah satu daripada 3 negara Asia Tenggara yang menyaksikan penurunan jualan Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) tahun lepas berbanding 2016. Dua negara lain adalah Brunei dan Vietnam.

Presiden MAA, Datuk Aishah Ahmad berkata persatuan itu berharap TIV akan pulih sedikit.

“Dengan pertumbuhan ekonomi yang baik dan model baru yang diperkenalkan, kami harap TIV akan pulih,” katanya.

Barjoyai, bagaimanapun, berkata, lebih baik untuk rakyat Malaysia mengamalkan pendekatan “tunggu dan lihat”.

“Ekonomi sekarang sangat tidak tentu,” katanya.

“Sesetengah pakar ekonomi percaya kita menuju ke arah kemelesetan ekonomi tetapi pakar ekonomi pasaran berpendapat ekonomi lebih baik pada 2018 kerana trend pasaran. Secara peribadi, saya tidak setuju dengan pakar ekonomi pasaran.”

Kitaran kemelesetan setiap 10 tahun

Beliau menasihati rakyat Malaysia untuk berhemat dalam perbelanjaan dan hanya meletakkan wang dalam pelaburan selamat seperti dana amanah.

“Simpan wang anda dengan selamat, apabila peluang baik datang, anda boleh melabur.

“Apabila ekonomi meleset, anda mungkin berpeluang membeli rumah pada harga lebih berpatutan. Ini sepatutnya menjadi proses fikiran.”

Barjoyai menambah, kemelesetan berlaku secara global lebih kurang setiap 10 tahun sejak 1780.

“Ia memang berlaku mengikut trend itu. Di Malaysia, jika kita lihat rekod walaupun sebelum kemerdekaan, kita akan lihat kemelesetan ekonomi berlaku setiap 10 tahun.

“Kemelesetan ekonomi yang terakhir adalah pada 2008. Tahun ini ulang tahun ke-10. Kita akan menghadapi kemelesetan lagi, tidak kira betapa kecilnya kemelesetan itu.”

Barjoyai berkata tempoh kemelesetan itu bergantung kepada banyak perkara, termasuk tuah.

“Jika kita bertuah, kemelesetan itu sangat singkat tetapi tempoh minimum bagi kemelesetan biasanya 6 bulan.”

Sumber

Sunday, 17 December 2017

Ustazah Mashitah Jawab Hukum Beliau Salam Cium Tangan Pak Lah?


Sebelum ini kecoh di internet dan facebook serta twitter tentang penyebaran gambar, Ustazah Umno, Dr Mashitah Ibrahim sedang bersalam dan mencium tangan Tun Abdullah Badawi bekas Perdana Menteri Malaysia sambil diperhatikan oleh Menteri Agama, Jamil Khir. Hari ini tersebar pula satu gambar yang dipetik dari salah sebuah artikel di Sinar Harian tentang soal jawab berhubung perkara itu yang ditulis oleh Dr Mashitah Ibrahim.

Dalam artikel di ruangan soal jawab “Anda musykil Dr Mashitah jawab” itu, beliau membincangkan tentang hukum bersalaman dan mencium tangan di antara lelaki dan wanita bukan mahram.

Antara isi penting yang dinyatakan ialah, Ulama berbeza pendapat tentang hal ini. Namun jika berjabat tangan disertai dengan perasaan ghairah dan boleh mendatangkan fitnah maka hukumnya adalah haram, tulis beliau.


Jadi apakah hukum beliau bersalam dan mencium tangan Pak Lah, lelaki yang bukan mahramnya? Adakah haram, harus, sunat, ataupun wajib?

ReJaM© “Lu fikirlah sendiri…. ”

Sumber

Wednesday, 13 December 2017

Berita Sedih! Penyanyi IKLIM Iaitu Saleem Sedang Sakit Teruk. Inilah Keadaan Terkini Beliau.


Amat mengejutkan kerana kita dikhabarkan dengan satu berita yang mengatakan Saleem dari kumpulan IKLIM itu kini kembali sakit dan masih dalam rawatan. Apa yang menyedihkan ialah kesihatan penyanyi itu semakin bertambah teruk.

Dan ramai juga sahabat handai yang datang melawat penyanyi ini untuk memberi semangat supaya beliau cepat sembuh dan boleh bernyanyi kembali seperti biasa. Dan ramai juga yang datang untuk memberikan sumbangan untuk meringankan beban beliau supaya dapat teruskan rawatan seterusnya.

Kos rawatan yang ditanggung beliau itu agak mahal dan tidak mampu untuk meneruskan rawatan itu tanpa bantuan rakan seperjuangannya yang datang untuk menghulurkan bantuan. Biar pun sumbangan itu tidak sebanyak mana tetapi beliau amat berterima kasih kepada semua rakan yang datang untuk memberikan sumbangan ikhlas itu.


Marilah kita bersama-sama mendoakan supaya beliau cepat sembuh dan aktif bernyanyi semula dengan segala urusan beliau dipermudahkan.

Kalau anda ingin mengetahui apa cerita seterusnya, tonton video ini sampai habis supaya anda semua dapat maklumat sebenar. Jom layan.


Loading...

Contoh Soalan Temuduga Tanah Felcra. Ada Kenal Orang Dalam Tak?


Dipanggil temuduga tanah Felcra? Nak tahu contoh soalan temuduga Tanah Felcra? Anda dikira sangat beruntung jika dapat panggilan temuduga sebab aku tak pernah dipanggil walaupun dah dua kali buat permohonan tanah Felcra, haram dapat panggilan temuduga!

Ok apa yang aku nak cerita di sini bukan sebab aku tak dapat temuduga tanah Felcra atau nak marah Felcra atau pejabat tanah tetapi aku nak kongsikan contoh soalan temuduga tanah Felcra. Mana tahu ianya bermanfaat untuk yang mendapat panggilan temuduga tu.

Aku tak pernah pergi temuduga tanah felcra macam mana tahu soalannya?

Memanglah aku tak pernah pergi tetapi aku dapat tahu soalan temuduga Felcra daripada orang yang pernah pergi temuduga seperti kawan-kawan dan adik ipar.

Contoh Soalan Temuduga Tanah Felcra

Hasil aku berborak dengan kawan dan adik ipar aku yang pernah pergi temuduga permohonan tanah Felcra, inilah yang aku dapat.

Tak susah mana pun soalan dia. Sekejap sangat temuduga! menunggu giliran bukan main lama tetapi bila sampai giliran temuduga tak sampai 10 minit! Ceh…..
  1. Siapa nama dan berasal dari mana? 
  2. Kerja di mana? 
  3. Dah kahwin ke? 
  4. Suami kerja mana? 
  5. Ada tanah sendiri tak? 
  6. Ada rumah tak? 
  7. Pernah buat permohonan tanah Felcra sebelum ini tak? 
Ok tamat sesi temuduga tanah Felcra…. itulah sahaja soalan temuduga tanah Felcra. Boleh balik dan tunggu jawapan LULUS ke tak permohonan tanah Felcra itu.

Mohon Tanah Felcra Kalau Tak Kenal Orang Dalam Atau Bukan Kroni Jangan Harap!

Ini biasa kita dengar! bukan temuduga tanah Felcra sahaja tetapi temuduga kerja kerajaan pun macam tu katanya.

Betul ke begitu?

Mungkin YA atau TIDAK atau ianya sekadar persepsi sahaja.

Daripada aku biasa dengar kalau tak kenal orang pejabat tanah, tak kenal penghulu atau tak kenal orang dalam Felcra jangan mimpi nak dapat tanah Felcra.

Itu tak mengapa lagi, ada yang kata daripada 100 kekosongan tanah Felcra separuh sahaja dah ada nama, kiranya baki itulah nak kena berebut dengan orang lain!

Jadi, fikirlah sendiri peluang nak lulus temuduga tanah Felcra tu bagaimana? Kalau jawab soalan temuduga tanah Felcra dengan yakin pun, belum tentu dapat betul tak?

Apa yang aku cakap ini bukan sebab aku marah tak dapat panggilan temuduga tanah Felcra tetapi aku berharap janganlah berlaku perkara-perkara seperti yang aku nyatakan di atas, bukan apa ianya seperti satu penganiayaan jika benar berlaku.
Ok sekali lagi tahniah kepada yang mendapat panggilan temuduga tanah Felcra tu. Itulah apa yang dapat aku kongsikan beberapa contoh soalan temuduga Tanah Felcra yang aku kutip melalui pengalaman orang lain.
Harap ianya bermanfaat ok.
Kredit

Sunday, 10 December 2017

Zoey Rahman Dan Siti Nordiana Bernikah Di Tanah Suci Mekah?


Sebelum ini penyanyi Siti Nordiana dan Zoey Rahman mengejutkan ramai terutamanya peminat mereka apabila telah memuat naik gambar mereka bersama dan turut menyatakan akan mengumumkan sesuatu.

Pengumuman bernikah?

Sebelum mengumumkannya, pelbagai spekulasi telah timbul termasuklah mengenai mereka bakal mengumumkan tarikh pernikahan mereka.

Akan tetapi, sangkaan para peminat meleset kerana pengumuman yang dibuat adalah mengenai pembukaan kedai jualan produk mereka atas talian dimana kedua-dua selebriti ini aktif berniaga produk mereka sendiri.


Siti Nordiana dan Zoey tunaikan Umrah bersama

Terbaru Siti Nordiana atau lebih mesra disapa sebagai Nana kini sedang berada di Mekah untuk mengerjakan ibadah umrah. Bukan keseorangan, kerana selain keluarganya, Nana turut ditemani Zoey dan pihak pengurusannya.

Sebelum ini ramai pihak mendoakan agar hubungan pasangan ini berakhir di jinjang pelamin sehingga ada pihak yang mengatakan bahawa mereka ke sana untuk bernikah seperti yang turut heboh diperkatakan mengenai spekulasi hubungan Fattah Amin dan Fazura.




Kami cuba menghubungi pihak pengurusan Zoey, dan menurutnya benar mereka ke sana bersama Nana dan keluarga. Akan tetapi mereka ke sana bukanlah untuk bernikah sebaliknya hanya mengerjakan umrah.



Ketika ditanya apakah status hubungan mereka, Zoey dan Nana berkawan baik dan mengharapkan doa yang terbaik buat mereka. Jadi apa komen anda mengenai hubungan mereka? Kami melihat mereka sebagai pasangan yang cukup secocok!

Loading...