Showing posts with label gosip. Show all posts
Showing posts with label gosip. Show all posts

Sunday, 17 December 2017

Ustazah Mashitah Jawab Hukum Beliau Salam Cium Tangan Pak Lah?


Sebelum ini kecoh di internet dan facebook serta twitter tentang penyebaran gambar, Ustazah Umno, Dr Mashitah Ibrahim sedang bersalam dan mencium tangan Tun Abdullah Badawi bekas Perdana Menteri Malaysia sambil diperhatikan oleh Menteri Agama, Jamil Khir. Hari ini tersebar pula satu gambar yang dipetik dari salah sebuah artikel di Sinar Harian tentang soal jawab berhubung perkara itu yang ditulis oleh Dr Mashitah Ibrahim.

Dalam artikel di ruangan soal jawab “Anda musykil Dr Mashitah jawab” itu, beliau membincangkan tentang hukum bersalaman dan mencium tangan di antara lelaki dan wanita bukan mahram.

Antara isi penting yang dinyatakan ialah, Ulama berbeza pendapat tentang hal ini. Namun jika berjabat tangan disertai dengan perasaan ghairah dan boleh mendatangkan fitnah maka hukumnya adalah haram, tulis beliau.


Jadi apakah hukum beliau bersalam dan mencium tangan Pak Lah, lelaki yang bukan mahramnya? Adakah haram, harus, sunat, ataupun wajib?

ReJaM© “Lu fikirlah sendiri…. ”

Sumber

Wednesday, 13 December 2017

Berita Sedih! Penyanyi IKLIM Iaitu Saleem Sedang Sakit Teruk. Inilah Keadaan Terkini Beliau.


Amat mengejutkan kerana kita dikhabarkan dengan satu berita yang mengatakan Saleem dari kumpulan IKLIM itu kini kembali sakit dan masih dalam rawatan. Apa yang menyedihkan ialah kesihatan penyanyi itu semakin bertambah teruk.

Dan ramai juga sahabat handai yang datang melawat penyanyi ini untuk memberi semangat supaya beliau cepat sembuh dan boleh bernyanyi kembali seperti biasa. Dan ramai juga yang datang untuk memberikan sumbangan untuk meringankan beban beliau supaya dapat teruskan rawatan seterusnya.

Kos rawatan yang ditanggung beliau itu agak mahal dan tidak mampu untuk meneruskan rawatan itu tanpa bantuan rakan seperjuangannya yang datang untuk menghulurkan bantuan. Biar pun sumbangan itu tidak sebanyak mana tetapi beliau amat berterima kasih kepada semua rakan yang datang untuk memberikan sumbangan ikhlas itu.


Marilah kita bersama-sama mendoakan supaya beliau cepat sembuh dan aktif bernyanyi semula dengan segala urusan beliau dipermudahkan.

Kalau anda ingin mengetahui apa cerita seterusnya, tonton video ini sampai habis supaya anda semua dapat maklumat sebenar. Jom layan.


Loading...

Contoh Soalan Temuduga Tanah Felcra. Ada Kenal Orang Dalam Tak?


Dipanggil temuduga tanah Felcra? Nak tahu contoh soalan temuduga Tanah Felcra? Anda dikira sangat beruntung jika dapat panggilan temuduga sebab aku tak pernah dipanggil walaupun dah dua kali buat permohonan tanah Felcra, haram dapat panggilan temuduga!

Ok apa yang aku nak cerita di sini bukan sebab aku tak dapat temuduga tanah Felcra atau nak marah Felcra atau pejabat tanah tetapi aku nak kongsikan contoh soalan temuduga tanah Felcra. Mana tahu ianya bermanfaat untuk yang mendapat panggilan temuduga tu.

Aku tak pernah pergi temuduga tanah felcra macam mana tahu soalannya?

Memanglah aku tak pernah pergi tetapi aku dapat tahu soalan temuduga Felcra daripada orang yang pernah pergi temuduga seperti kawan-kawan dan adik ipar.

Contoh Soalan Temuduga Tanah Felcra

Hasil aku berborak dengan kawan dan adik ipar aku yang pernah pergi temuduga permohonan tanah Felcra, inilah yang aku dapat.

Tak susah mana pun soalan dia. Sekejap sangat temuduga! menunggu giliran bukan main lama tetapi bila sampai giliran temuduga tak sampai 10 minit! Ceh…..
  1. Siapa nama dan berasal dari mana? 
  2. Kerja di mana? 
  3. Dah kahwin ke? 
  4. Suami kerja mana? 
  5. Ada tanah sendiri tak? 
  6. Ada rumah tak? 
  7. Pernah buat permohonan tanah Felcra sebelum ini tak? 
Ok tamat sesi temuduga tanah Felcra…. itulah sahaja soalan temuduga tanah Felcra. Boleh balik dan tunggu jawapan LULUS ke tak permohonan tanah Felcra itu.

Mohon Tanah Felcra Kalau Tak Kenal Orang Dalam Atau Bukan Kroni Jangan Harap!

Ini biasa kita dengar! bukan temuduga tanah Felcra sahaja tetapi temuduga kerja kerajaan pun macam tu katanya.

Betul ke begitu?

Mungkin YA atau TIDAK atau ianya sekadar persepsi sahaja.

Daripada aku biasa dengar kalau tak kenal orang pejabat tanah, tak kenal penghulu atau tak kenal orang dalam Felcra jangan mimpi nak dapat tanah Felcra.

Itu tak mengapa lagi, ada yang kata daripada 100 kekosongan tanah Felcra separuh sahaja dah ada nama, kiranya baki itulah nak kena berebut dengan orang lain!

Jadi, fikirlah sendiri peluang nak lulus temuduga tanah Felcra tu bagaimana? Kalau jawab soalan temuduga tanah Felcra dengan yakin pun, belum tentu dapat betul tak?

Apa yang aku cakap ini bukan sebab aku marah tak dapat panggilan temuduga tanah Felcra tetapi aku berharap janganlah berlaku perkara-perkara seperti yang aku nyatakan di atas, bukan apa ianya seperti satu penganiayaan jika benar berlaku.
Ok sekali lagi tahniah kepada yang mendapat panggilan temuduga tanah Felcra tu. Itulah apa yang dapat aku kongsikan beberapa contoh soalan temuduga Tanah Felcra yang aku kutip melalui pengalaman orang lain.
Harap ianya bermanfaat ok.
Kredit

Sunday, 10 December 2017

Zoey Rahman Dan Siti Nordiana Bernikah Di Tanah Suci Mekah?


Sebelum ini penyanyi Siti Nordiana dan Zoey Rahman mengejutkan ramai terutamanya peminat mereka apabila telah memuat naik gambar mereka bersama dan turut menyatakan akan mengumumkan sesuatu.

Pengumuman bernikah?

Sebelum mengumumkannya, pelbagai spekulasi telah timbul termasuklah mengenai mereka bakal mengumumkan tarikh pernikahan mereka.

Akan tetapi, sangkaan para peminat meleset kerana pengumuman yang dibuat adalah mengenai pembukaan kedai jualan produk mereka atas talian dimana kedua-dua selebriti ini aktif berniaga produk mereka sendiri.


Siti Nordiana dan Zoey tunaikan Umrah bersama

Terbaru Siti Nordiana atau lebih mesra disapa sebagai Nana kini sedang berada di Mekah untuk mengerjakan ibadah umrah. Bukan keseorangan, kerana selain keluarganya, Nana turut ditemani Zoey dan pihak pengurusannya.

Sebelum ini ramai pihak mendoakan agar hubungan pasangan ini berakhir di jinjang pelamin sehingga ada pihak yang mengatakan bahawa mereka ke sana untuk bernikah seperti yang turut heboh diperkatakan mengenai spekulasi hubungan Fattah Amin dan Fazura.




Kami cuba menghubungi pihak pengurusan Zoey, dan menurutnya benar mereka ke sana bersama Nana dan keluarga. Akan tetapi mereka ke sana bukanlah untuk bernikah sebaliknya hanya mengerjakan umrah.



Ketika ditanya apakah status hubungan mereka, Zoey dan Nana berkawan baik dan mengharapkan doa yang terbaik buat mereka. Jadi apa komen anda mengenai hubungan mereka? Kami melihat mereka sebagai pasangan yang cukup secocok!

Loading...

Thursday, 30 November 2017

Ibubapa Berjaya Halang Jamal Rasmi Program Khatan.


Jemputan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos untuk menghadiri Majlis Khatan Perdana di Sekolah Kebangsaan Pandan Indah, di sini tidak disenangi segelintir ibu bapa.

Wakil ibu bapa, Normala Ismail berkata, mereka membantah jemputan itu kerana Jamal dipercayai terlibat dengan pelbagai kontroversi dan tidak memberi contoh yang baik kepada pelajar.

“Kami bimbang budaya ganas yang dipamerkan Jamal Baju Merah akan menular ke dalam sekolah dengan jemputan tersebut.

“Ini bukan caranya untuk mendidik generasi muda yang merupakan harapan negara untuk masa akan datang,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Sebelum ini, Adun Chempaka, Datuk Iskandar Abdul Samad turut mempersoalkan mengenai jemputan Jamal untuk merasmikan program itu.

Iskandar berkata, ibu bapa wajar menyuarakan bantahan kerana Jamal adalah individu kontroversi dan bukannya teladan yang baik untuk anak-anak mereka.

Normala juga mendakwa, pihaknya tidak dimaklumkan perkara itu dan mereka hanya mengetahuinya apabila wajah Jamal terpampang di kain rentang yang digantung di luar sekolah sehari sebelum majlis.

“Program Khatan Perdana 2017 anjuran Pemuda UMNO Bahagian Pandan ini tidak dimaklumkan kepada semua ibu bapa Sekolah Kebangsaan Pandan Indah.

“Bukan semua pelajar sekolah tersebut berpeluang untuk menyertai program tersebut,” dakwanya.

Katanya lagi, pihaknya menggesa pihak sekolah, Jabatan Pendidikan Selangor dan Kementerian Pendidikan memberi penjelasan berhubung insiden tersebut.

“Alhamdulillah di atas desakan penduduk, Jamal telah tidak hadir pada hari tersebut.

“Walau bagaimanapun kami menuntut perkara ini tidak berulang,” katanya.

Sementara itu, Jamal memaklumkan beliau tidak pernah datang ke program tersebut kerana pada tarikh majlis itu beliau berada di Program Jualan Ikan Murah di Taman Putra Perdana, Puchong.

“Saya pun tak pernah datang program (Majlis Khatan Perdana 2017) tersebut,” katanya melalui aplikasi Whasapp, hari ini. - MalaysiaGazette

Tuesday, 28 November 2017

GEMPAR! SPRM Gempur Selangor Besar-besaran Esok! Kita Tengok Siapa Yang Kena?


1. Esok SPRM akan menggempur Selangor sebuah negeri syurga kepada rasuah, jenayah dan salahgunakuasa. Begitu banyak laporan salahguna kuasa dan rasuah di negeri Selangor dari DEIG, skandal tanah lot 68504 Paya Indah Wetland, Splash, pegawai khas jutawan (geng kartel), Yawas, skandal Unisel, tanah Ijok Perdana dijual kepada Eco World, mahris, kilang haram, lombong pasir, Skandal tanah Sungai Yu dan bermacam-macam lagi.

2. Satu isu sudah dijerat iaitu rasuah, wang haram dan kemewahan Adam Rosly Ketua AMK Ampang. Lain-lain sedang menunggu.

3. Apakah gempur SPRM esok? Kita teka apa yang kena. Jika Unisel,baru-baru ini beberapa dokumen telah dirampas, kes tanah Ijok pula telah dilaporkan kepada SPRM dan mendapat reaksi dari pelbagai pihak. Bagaimana dengan Pegawai Khas Azmin Ali? Apakah mungkin juga kilang haram dan lombong pasir haram?

4. Mungkinkah lombong pasir haram? Jika pasir tentunya data menunjukkan urusan pasir ini menguntungkan. Azmin Ali pernah menyatakan hasil pasir setahun RM24 juta tahun 2015. Sejak 2008 hingga 2015, RM103.1 juta diraih Kerajaan Selangor.

5. Azmin pernah mengawal industri pasir melalui anak syarikat kerajaan Negeri Selangor Kumpulan Semesta Sdn Bhd. Begitu banyak ketirisan yang berlaku sehingga rasuah berleluasa. Malah Adam Rosly dikatakan kaya raya antara lain mendapat lesen lombong pasir yang diberikan Azmin. Bagaimanapun pada tahun 2016 Azmin membuka kepada lesen persendirian atas desakan taukeh-taukeh cina.

6. Sebagai contoh lombong di Mukim Tanjung Dua Belas, Kuala Langat yang dikatakan aktif sejak tahun lalu sejak beberapa tahun lalu. PBT hanya sikap ‘tutup mata’ di sebalik kerugian hasil pasir dianggarkan bernilai jutaan ringgit, mereka juga didakwa memberi keistimewaan kepada sebuah syarikat kontraktor perlombongan pasir milik persendirian menjalankan kegiatan haram di atas tanah milik kerajaan negeri.Inilah juga kerja Kumpulan Semesta Sdn Bhd yang menjadi orang tengah.


7. Di Selangor syarikat kontraktor melakukan lombong haram secara terang-terangan. Akta Kanun Tanah Negara 1965 melanggar Akta Kualiti Alam Sekeliling 1974. Belum masuk melanggar peraturan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS).

8. Apapun Geng Kartel adalah penentu bagi lesen-lesen pasir di Selangor malah projek di Selangor. Pegawai-pegawai khas Azmin, Adam Rosly adalah antara mereka yang mendapat kawasan melombong pasir. Siapa pula keluarga Azmin Ali yang terlibat?

Apapun kita nantikan esok!

Captain M
28 November 2017

Pasaraya Giant Buat Hal Lagi, Kali Ini Berlaku Di Keningau Dan Lebih Melampau!!!


Sudah beberapa kali admin dihujani komplen daripada para pengguna, dan admin sendiri pun sudah terkena dengan masalah ini.

Masalah tagging harga; lain di tagging (promosi), lain bila bayar di kaunter (harga tinggi / harga asal)

Sepatutnya Giant sebagai sebuah pasaraya yang besar dan terkenal di Malaysia, mengambil berat pengurusan harga barang.

Pihak pengurusan Giant Keningau perlu menyelaraskan harga bermula dari tagging, promosi, hinggalah bila scan di kaunter. Bukan kelam kabut mengurus masalah di kaunter bila sudah kena komplen.

Admin sudah kena tadi buang masa hampir setengah jam di kaunter mempersoal berkenaan harga sahaja, cashier pun marung2 pula muka. Memanglah kamu tekanan, but customer always right!

Promosi kata RM20, bila scan RM25.. kalau banyak barang mana perasan ni, bayar sajalah!

Rasanya isu ini sudah viral, dan admin dapat tahu berlaku pergaduhan juga kelmarin di sana hanya kerana masalah harga tidak selaras ini.

Mohon pihak KPDNKK-Laman Rasmi Keningau mengambil berat isu ini sebelum ia jadi barah yang merebak, dengan pengguna yang rasa ditipu, dan sebelum Giant Keningau gulung tikar seperti giant-giant di daerah lain.



Sorry to say for every Giant Keningau’s staff, but this statement is not about you and not for you, this is for us ! Your CUSTOMERS!

Please fix this ugly issue!


Giant Hypermarket
Pejabat Daerah Keningau
Pejabat Majlis Daerah Keningau