Wednesday 29 March 2017

Dia Mengambil Berus Gigi, Lalu Menggosok-gosok Hidungnya. Siapa Sangka Beberapa Detik Kemudian, 'Hal Menakjubkan' Ini Terjadi!



Permasalahan pada kulit pasti selalu menjadi masalah yang membayang-bayangi fikiran, baik di tahap usia mana pun. Setiap manusia, termasuk lelaki sekalipun pasti mendambakan kulitnya dapat licin, sihat dan bersinar. 


Mungkin kamu boleh mendapatkan rawatan kulit yang memuaskan dengan membeli produk-produk kecantikan, tapi ingat, untuk membeli semua produk tersebut, anda perlu mengeluarkan wang yang banyak dan belum tentu semua produk mahal sesuai dengan jenis kulit kamu.

Nah, dibawah ini ada seorang Youtuber bernama Alexandra telah berkongsi satu tips mudah untuk membuat kulitmu bersih dan bersinar. Caranya memang mudah sangat, kamu cuma perlu 4 alat dan bahan sederhana yang pastinya boleh kamu dapati di rumahmu. 

Alat dan bahan yang diperlukan: 


1. Sebuah berus gigi yang masih baru, tuala kecil 
2. Pasta gigi 
3. Satu sudu teh Baking Soda. 
4. Air hangat

Caranya: 

1. Cuci wajahmu dulu sampai bersih. Rendam tuala kecil ke dalam air hangat, lalu lapkan tuala tersebut di bahagian muka yang hendak kamu bersihkan secara khusus, misalnya di bahagian hidung yang banyak Komeda, dan lain-lain. 


Tujuan langkah ini adalah supaya pori- pori kulit kamu terbuka dan kotoran akan menjadi lebih mudah untuk dibersihkan. 

2. Campurkan baking soda, air hangat dan ubat gigi dalam suatu tempat, kemudian aduk.


3. Sapukan campuran ketiga bahan diatas pada wajahmu sedikit demi sedikit. 


4. Ambil berus gigi, lalu gosokkan bahagian wajah yang sudah disapu dengan berus gigi secara perlahan-lahan. Sebelum melakukan langkah ini, pastikan kalau berus gigi kamu itu baru dan bersih ya... 


5. Setelah bahan campuran meresap pada kulit, biarkan selama 1 minit, lalu bersihkan wajahmu kembali dengan tuala hangat. Anda juga harus sangat berhati-hati ketika mengelap wajah, jangan sampai terlalu kasar, kerana boleh mencederakan kulit. 


6. Yey, akhirnya sampai di tahap terakhir! Nah, bilas sisa-sisa bahan dan kotoran di wajahmu dengan air sejuk, setelah itu, lihatlah perkara mengejutkan apa yang terjadi pada kulitmu! Dijamin kulitmu akan terus bersih dan kelihatan segar! 

Kalau mahu lebih jelas, boleh tonton video dibawah ini:


Selamat mencuba dan semoga bermanfaat! Jangan lupa di-share, ya! Biar semua orang cantik...hehehe..

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon