Tuesday 11 April 2017

Kumpul Duit Beli Durian Untuk Dimakan, Tapi Selepas Dibelah....Hanya Cita Citata Tau Sakitnya Tu Disini...!!!

Tags



Buah durian jadi primadona di kalangan masyarakat kita khususnya, sehingga orang barat mengatakan bahawa buah durian itu "Bau Seperti Neraka, Namun Rasa Seperti Syurga", haha​​ha...kali ini ada cerita lucu anak-anak kumpul duit beli buah durian untuk dimakan, maklumlah duit anak pas-pas saja...haha ​..


Jadi ceritanya anak-anak ini kepingin makan durian, oleh itu mereka mati-matian mengumpul duit untuk membeli buah durian ini.

Sudah dikumpul pun hanya dapat membeli sebiji durian saja. Tapi hal ini tidak mengurangkan rasa bersemangat mereka yang ingin makan durian bersama. 

Tidak lama kemudian, wayang membelah durian pun bermula. Tapi, belahan pertama ini sudah mengejutkan mereka! Hmm, aik kosong? Mungkin penggal di bahagian yang salah ni...gapapa, cuba belah lagi!


Hmm, jangan menyerah dulu...masih boleh dibelah lagi duriannya...akhirnya durian tersebut pun dibelah lagi...sehingga belahan ke 4 masih kosong juga...apakah harus putus asa kerana duriannya kosong?

Fakta menyakitkan ini sudah membuat rasa sedih, kecewa, galau, marah menjadi satu...


Sampainya pada belahan terakhir...masih ada sebuah harapan! Walaupun akhirnya menemui seulas biji durian, namun tetap saja keinginan makan durian mereka 'gatot' alias gagal secara total...

Ohhh...kejamnya ko durian...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon