Tuesday 25 April 2017

Video LIVE Qari Ini Dijemput Allah Ketika Membaca Al-Quran Di Majlis Peringatan Haul.

Tags



Ustad Ja'far Abdurrahman meninggal dunia ketika membaca Al Quran di kediaman peribadi Menteri Sosial di Kawasan Jemursari Surabaya. Almarhum yang seorang qari itu mengisi acara peringatan haul almarhumin keluarga besar Khofifah Indar Parawansa. 


Meninggalnya ustad Ja'far ketika membaca Al Quran di atas pentas membuat peserta haul terkejut. Almarhum ustaz Ja'far memulakan membaca penggalan surat Al Mulk selepas dialu-alukan pembawa acara untuk memulakan acara. 

"Memasuki ayat ketiga suara ustad Ja'far makin jauh kerana mikrofon yang melekat di bibir makin jauh sehingga terjatuh dari tangan si mati, kemudian kepala tertunduk dan tidak berselang lama badannya jatuh ke kanan," kata Rofik Kurdi Ismail, salah satu ahli haul keluarga besar Khofifah Indar Parawansah yang digabung dengan HUT ke 71 Muslimat NU dan Haul Syeikh Abdul Qodir Jailani. 

Keadaan almarhum ustaz yang jatuh di atas pentas membuat peserta yang awalnya khusyuk menikmati suara merdu alunan ayat suci yang dibawakan almarhum mendadak riuh. 

"Beberapa ahli terus naik ke atas pentas dan membawanya ke RS Islam Jemursari yang berjarak sekitar 400 meter," tambahnya Rofiq. 

Selang satu jam kemudian, ahli mengumumkan Ustad Ja'far telah meninggal dunia oleh doktor rumah sakit. 

Video live kejadian tersebut:

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon