Friday 23 June 2017

Kisah Cinta Bertepuk Sebelah Tangan Bikin NANGIS, Jangan Cuba Dibaca Kalau TIDAK Mau Sakit Hati!!!

Tags



Jangan dibaca kalau tidak mau nangis, kisah cinta mengharukan yang mungkin akan membuat kita menitiskan air mata. 


Jangan menyesal jika pernah mencintai seseorang. Setiap orang yang hadir di hidup kita selalu memberikan kita pelajaran bermakna. Dengan tetap mencintai secara tulus maka kamu akan mendapat dua akhir yang sama-sama menguntungkan untukmu. Pertama, dia akan luluh dan mencintaimu atau yang kedua kamu akan dapat melupakan dia dengan sendirinya tanpa berusaha.

Sama seperti hal tersebut, apatah lagi bagi para lelaki yang pastinya akan rela melakukan apa sahaja demi mendapatkan cinta si pujaan hati. Pengorbanan barangan hingga masa akan terasa manis bila berbalas. Namun akan terasa pedih ketika cintanya hanya bertepuk sebelah tangan. 

Yup, namanya juga hidup bukan. Kadang yang didamba tidak pasti boleh didapatkan. Kisah cinta bertepuk sebelah tangan ini kiranya persis seperti yang ada dalam perbualan yang diperolehi dari Fanpage MCI. 

Bikin sedih, asli gitu!!! Ewah...

1. Pertama si lelaki bikin BAPER si gadis kerana gembira setelah diajak berjalan-jalan.


2. Setelah si gadis jujur, lelaki tersebut awalnya bikin geer, tapi akhirnya mula mengayat.


3. Inilah yang bikin sakit di hati...huhuhu...


4. Ayat tu pasti menyakitkan hati bagai ditikam pisau gitu, akhirnya nangis sendiri...huhuhu...


Hahaha, itu hanya sebagai hiburan aja ya kawan. Akan tetapi, jika memang pernah mempunyai pengalaman cinta yang bertepuk sebelah tangan, ini cara baik untuk memahaminya. Sehingga tak akan ada rasa gundah-gulana apabila si dia tak kunjung membalas perasaan kita. 

Sebagai manusia biasa kamu tentu punya keinginan agar dapat dibalas cintanya dalam sukatan sewajarnya. Ringannya bantuan kau harap boleh kembali dalam bentuk hangatnya perhatian. Kau bukakan pintu-pintu kemudahan, agar dia dengan ikhlas mengalungkan selendang mengandungi percik-percik perasaan. Tapi yang kau perolehi sangat jauh dari harapan. 

Cuba kau tilik lagi hatimu. Berapa banyak lagi bekas luka yang mau kau ciptakan di situ? Tak sedarkah selama ini kau sudah membuang masa? Kerana di luar sana masih ramai orang yang rela meletakkan kakinya di kepala demi melihat awak bahagia. Tak mahukah sekali ini kau menyerah, untuk cuba cinta yang tak lagi membuat lelah? 

Melepaskan dia yang selama ini kau cintai setengah mati memang tidak mudah. Namun yakinlah cinta baru itu sedang menunggumu dengan sabar demi sebuah pengakhiran yang lebih indah. Jadi, bagaimana menurutmu kawan?

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon