Friday 28 July 2017

Inilah Video Yang Membuktikan Perempuan Lebih Bebal Dari Lelaki.

Tags



Menurut kepercayaan kebanyakan orang di Malaysia, fitrah atau kejadian manusia itu bergantung kepada jantina yang dimiliknya ketika dilahirkan.


Ada yang mengatakan manusia mempunyai 10 jenis rasional yang ada di dalamnya dan di antara 10 itu dikatakan 9 adalah n4fsu dan 1 adalah akal bagi mereka yang di dalam kelompok gender perempuan.

Bagi kelompok gender lelaki pula dipercayai dari 10, 1 adalah n4fsu manakala 9 adalah akalnya. Tidak dapat dibuktikan secara saintifik kerana jika dilihat dari sekeliling kita juga ramai dari kalangan perempuan berjaya dalam pelbagai bidang, dan lelaki juga turut ramai yang gagal dalam aspek kehidupan mereka.

Dipetik dari sebuah Fan Page dari Malaysia, Fuyoo Media, sebuah video yang membuktikan seakan ia benar.

Menurut sumber, seorang professor di Amerika Syarikat telah menyampaikan satu ceramah yang menekankan tentang “3 kepintaran otak wanita masih tidak dapat menandingi kepintaran 1 lelaki”.

Namun ceramahnya tidak sempat dihabiskan kerana beliau telah mendapat cemuhan dan “boo” serta balingan objek keras yang membantah tentang fakta yang cuba disampaikannya.

Walaupun ceramah tidak sampai sehingga ke penghujungnya namun beliau sempat meninggalkan 1 video yang menyokong pendapatnya. Lihat videonya dibawah dan nilaikan sendiri.

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon