Saturday 1 July 2017

'Tuhan Kita Bukan Tuhannya Nabi Muhammad Sembah' - Emilia Renita.

Tags



Pengguna Facebook kembali dihebohkan dengan kenyataan pengikut ajaran syiah Indonesia bahawa tuhan mereka tidak sama dengan tuhannya orang Muslim, sebagaimana screenshoot status Emilia Renita AZ, isteri Jalaludin Rahmat.


Dalam statusnya, Emilia mengutip tokoh syiah Al-Gharawi yang mengatakan bahawa, "Tuhan kita (syiah) adalah tuhan yang menurunkan wahyu kepada Ali, sedangkan tuhan yang menurunkan wahyu kepada Muhammad maka bukan tuhan kita. Shollu 'Ala Nabii......"


Pengguna muslim media sosial, terutama Facebook, menganggap ini bukan main-main. Ini kerana, dengan status tersebut, maka kita dapat mengetahui bahawa JELAS #syiah_bukan_Islam. 

Dengan demikian, banyak pengguna Facebook muslim merasa "hairan jika di Indonesia masih ada saja Umat Islam yang mengaku Sunni tetapi masih membela syiah yang sesat dan menyesatkan itu". 

Malahan diantara pemberi komen ada yang mengatakan bahawa yang mereka bukan Islam, maka haram bagi syiah untuk mendirikan Sekolah Islam Terpadu, keranah mereka tidak mengakui Allah swt yang telah mengutus Rasulullah Muhammad shalallahu 'alayhi wasallam sebagai khataman Nabi!!! 

Selain itu, ada pula yang mempersoalkan, "Jika syiah tidak mengakui Nabi Muhammad, lantas nabi yang mana yang mereka beri shalawat?" Jangan-jangan amalan shalawat yang marak dilakukan di masyarakat saat ini juga tercemar shalawat versi syiah. Nakudzubillahi min dzalik. 

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon