Tuesday 8 August 2017

Gajah Tiba² MUNCUL Di Majlis Pengebumian, Orang Ramai TERKEJUT Lihat Apa Dibuat Pada Keranda Si Mati!!!

Tags



Video sedih ini mendapat reaksi daripada netizen yang mengulas tentang gajah yang membongkok untuk mengetuk keranda penjaga dan mengucapkan selamat tinggal kepada sahabat karibnya.


Somjai Chuenprasaeng, 65, meninggal tanpa diduga apabila sebuah trak pikap yang dipandu laju melanggar lelaki tua berkenaan ketika beliau sedang bersantai di halaman depan rumahnya di wilayah selatan Surat Thani. 

Klip video itu menunjukkan Plai Panom, gajah jantan yang berusia 20 tahun, mendekati dan berlutut di hadapan keranda kayu yang mengandungi mayat Somjai.

Plai Panom, dengan anak lelaki Somjai yang duduk di atasnya, mengetuk bahagian atas keranda seolah-olah untuk membiarkan penjaganya tahu bahawa ia ada di sana untuk memberi penghormatannya selepas 10 tahun mereka bersama-sama.

Pramote menjelaskan bahawa, selepas mayat ayahnya dikembalikan daripada hospital ke rumah untuk pengebumian, beliau pergi untuk memeriksa gajah tersebut dan mendapati ia hilang.

Beliau mencari Plai Panom dan menjumpainya berdekatan. Beliau berkata bahawa gajah itu membau beliau seolah-olah untuk memeriksa sama ada beliau adalah Somjai. Tidak pasti apa yang perlu dilakukan, beliau menunggang gajah tersebut ke rumah untuk mencuba menenangkannya.

Apabila mereka tiba, pengebumian itu sedang berlaku dan gajah tersebut segera pergi ke keranda, seolah-olah ia dapat merasakan penjaganya berada di dalam keranda tersebut. Ia mencium keranda itu dan mengetuknya sebelum berlutut untuk mengatakan selamat tinggalnya.

Pramote mengatakan bahawa ramai orang di pengebumian menangis apabila mereka melihat reaksi gajah tersebut.

Bapanya telah menjaga Plai Panom dengan baik dan penuh kasih sayang, dan beliau bersumpah untuk memelihara gajah itu sebagaimana bapanya mahu. Beliau berjanji tidak akan menjual gajah tersebut dan menganggapnya sebagai ahli keluarga.

Tonton video dibawah:

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon