Wednesday 4 October 2017

Polis Pengiring Kalut Bila Kenderaan Orang Ramai Tidak Memberi Laluan Kepada Kereta Perdana Menteri.

Tags



JIKA sebelum ini kenderaan haruslah memberi laluan jika kenderaan VVIP melalui jalan raya namun tidak sebaliknya menghalang laluan jalan raya.


Saya dalam perjalanan ke Sri Petaling untuk satu lagi kelas personal coaching. Tiba-tiba di belakang saya ada beberapa buah superbike Polis Trafik yang memberi arahan kepada semua kereta ke tepi untuk memberi laluan kepada VVIP di belakangnya.

Saya dengan muka bodohnya buat bodoh dengan arahan polis trafik tersebut sehingga kereta VVIP tersebut terpaksa memasuki lorong kanan saya. Saya melihat nombor pendaftaran keretanya, rupanya kereta rasmi Najib.

Apa yang menariknya, saya ingat saya seorang saja yang tidak memberikan laluan, rupa-rupanya semua kereta di depan saya juga buat bodoh dengan arahan Polis Trafik itu sehingga Polis Trafik itu kelihatan kalut tak tahu nak buat apa-apa apabila kereta-kereta yang lain buat tak tahu dan enggan memberikan laluan.

Syabas rakyat Malaysia, anda memperjuangkan hak anda. Kami tak marah polis yang menjalankan tugas, kami cuma mahu menyuruh menteri amalkan apa yang menteri sarankan kepada rakyat iaitu: 

“Kalau tak nak bayar tol dan elak jalan sesak, sila bangun awal pagi,”

Jadi, menteri kalau tak nak menghadap jalan sesak, hangpa bangun pagi atau balik kerja lewatlah bhai. Tak pun naik saja pengangkutan awam, kata berjiwa rakyat.

Tak teringat pula nak rakam gambar polis dan kereta Najib itu yang kelihatan tidak tentu arah kerana gagal meloloskan diri dari jalan sesak. Terpana dengan panaroma yang jarang-jarang dapat dilihat ini. - Fadzil Khairi.

P/S: Jika anda berbangga dengan pangkat yang dipegang di dunia, janganlah anda lalai untuk mengejar AKHIRAT.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.

1 comments so far

titanium arts
TATONIC ART CUSTOMING 도레미시디 출장샵 · gri-go.com TATONIC ROCKING T-TATONIC ROCKING 바카라 사이트 T-TATONIC ROCKING titanium ring T-TATONIC. This unique and original design is crafted with the use of jancasino.com sustainable


EmoticonEmoticon