Monday 29 January 2018

MARI FIKIRKAN BERSAMA WAHAI SABAHAN...

Tags




MARI FIKIRKAN BERSAMA WAHAI SABAHAN...

1. Adakah anda suka GST? (Jelaskan bahawa GST adalah sistem cukai yang zalim, tua muda miskin dan kaya. Bayi baru lahir serta org sakit juga di kenakan cukai)

2. Adakah anda suka dasar kabotaj? (Jelaskan makna kabotaj)

3. Adakah anda suka gaji minimum di Malaya tinggi berbanding Sabah? (Jelaskan penipuan dasar 1 Malaysia)

4. Adakah anda suka harga barang2 di Sabah tinggi berbanding di Malaya?

5. Adakah anda suka bangsa Sabah di panggil lain-lain? (Jelaskan dalam Malaysia ada tiga nama bangsa saja, Melayu, Cina dan India)

6. Adakah anda suka apabila semua peluang pekerjaan di monopoli oleh orang Malaya di Sabah?

7. Adakah anda suka Sabah Negeri ke 12? (Jelaskan bahawa kita bukan negeri setaraf dengan Perlis atau Selangor tetapi sebuah wilayah berdaulat yang setaraf dengan Sarawak atau Malaya seperti yang termaktub didalam MA63)

8. Adakah anda suka bahawa elaun kakitangan Pendidikan dari Malaya yang bertugas di Sabah tinggi berbanding elaun rakyat Sabah yg bertugas di Malaya?

9. Adakah anda suka tanah2 ADAT dan khazanah Sabah seperti kayu balak di rampas dan dijadikan ladang2 oleh syarikat2 dari Malaya?

10. Adakah anda suka apabila JPN di kuasai oleh Malaya? (Jelaskan kebanjiran PTI dan pertambahan kewarganegaraan yang tidak adil untuk Sabah)

11. Adakah anda suka subsidi minyak dimansuhkan oleh BN dan kini minyak turun naik setiap minggu?

12. Adakah anda suka bila hak pendapatan bersih Sabah sebanyak 40% di makan habis oleh Malaya?(Jelaskan hak dan anggaran pendapatan kita berpandukan MA63)

13. Adakah anda suka bila di Malaya lebuhraya 4 lorong tetapi di Sabah masih ada kampung2 atau penempatan yang tidak ada jalanraya?

14. Adakah anda suka bila Kuala Lumpur ada menara kembar tertinggi Petronas dan dibina hasil dari minyak kita tetapi di Sabah masih ada ribuan penduduk yang langsung tidak ada klinik, sekolah atau air yang bersih?

15. Adakah anda suka bila Ketua Menteri Sabah tidak ada kuasa penuh dalam pentadbiran dan hanya pelaksana dasar Umno tetapi bukan pemutus? (Jelaskan hak autonomi politik Sabah yang sebenarnya berlandaskan MA63)

16. Adakah anda suka hak kita seperti minyak dan gas di rampas oleh Malaya? (Jelaskan keluasan batu nautika milik Sabah yg sebenarnya)

17. Adakah anda suka PM Najib yang curi duit dan rakyat yang menanggung? (Jelaskan 1MDB)

18. Adakah anda suka apabila pemimpin Umno ingin menukar bangsa anda kepada melayu? (Jelaskan kenyataan Yb Karanaan sebelum ini)

19. Adakah anda suka diberikan tangki biru setiap pilihanraya tetapi kemudahan asas seperti air bersih, sekolah dan pusat kesihatan tidak di bina di tempat anda?

20. Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang ada sekarang di Sabah? (Jelaskan kemajuan dan pembangunan yang di miliki oleh Malaya ketika ini berbanding Sabah sedangkan Sabah lebih kaya dengan sumber berbanding Malaya)

21. Adakah anda suka bila hasil minyak dari Sabah Sebanyak 95% di angkut ke Malaya dan hanya 5% untuk Sabah?

22. Adakah anda suka apabila bahasa, budaya dan adat serta minda generasi anda terus dijajah oleh Malaya?

23. Adakah anda suka...??

24. Adakah anda gembira...??

25. Jika tidak suka, mari bersama tolak UMNO BARISAN NASIONAL, PH, PAS serta parti2 proaksi mereka iaitu WARISAN+PCS di SABAH PRU14 ini!

#TetapGabungan

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon