Monday 4 February 2019

Pengguna Jalanraya Telupid-Sandakan Kecam Menteri Parti Warisan Kerana Janji Kosong Mahu Baiki Jalan!!!

Tags



Datuk Peter Anthony

Pengguna jalan raya yang menghubungkan laluan daerah Telupid ke Sandakan, di sini, hari ini mengecam Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah, Datuk Peter Anthony kerana dikatakan tidak mengotakan janji untuk memperbaiki jalan-jalan yang berlubang sebelum perayaan Tahun Baru Cina ini.

Peter sebelum ini berkata akan mengarahkan Pengarah JKR untuk menutup semua lubang-lubang sepanjang laluan Telupid-Sandakan ataupun memperbaiki kedudukan jalan raya tersebut supaya dapat digunakan sebelum perayaan Tahun Baru Cina.

Peter dikatakan telah membuat kenyataan tersebut ketika ditemui pengamal media selepas menyempurnakan Majlis Amanat Tahun Baru 2019 dan Sambutan Hari Krismas KPI bersama Jabatan serta Agensi di Kota Kinabalu pada 18 Januari 2019 yang lalu.


Menurut pengguna jalan yang enggan nama mereka disiarkan, "Peter tidak sepatutnya membuat kenyataan berbentuk harapan kepada pengguna jalan raya tersebut, kerana setiap kenyataan Menteri adalah 'janji' kepada rakyat, jalan yang dimaksudkan oleh Peter untuk dibaiki masih berlubang dan masih belum dibaiki sehingga kini, Peter secara jelas telah membohongi rakyat".


Netizen turut berkongsikan pandangan mereka mengenai isu ini beserta gambar jalan yang menghubungkan Telupid ke Sandakan termasuklah Lahad Datu, sememangnya jalan tersebut masih dalam keadaan rosak teruk dan berlubang-lubang.




Hal ini menyebabkan sering berlakunya kemalangan dan banyak rim serta tayar kenderaan yang mengalami kerosakan teruk. Peter juga dikatakan oleh mereka lagi secara jelas telah berbohong untuk memperbaiki jalan tersebut sebelum Tahun Baru Cina.

"INILAH LEVEL MENTERI WARISAN YANG KERAP DILIHAT SEMACAM CUBA MEMPERBODOHKAN RAKYAT," KATA MEREKA YANG MENGGUNAKAN JALAN RAYA TERSEBUT…

Berikut merupakan lontaran komen-komen para netizen dalam media sosial Facebook dan aplikasi WhatsApp berhubung perkara ini;







Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon