Monday 3 April 2017

Tak Percaya? Belimbing Buluh Bantu Kulit Hitam Jadi Putih Dalam 1 Malam, Jangan Terkejut Bila Baca 7 Langkah Mudah Ini Sangat BERKESAN!!!



Wanita mana yang tidak mahu memiliki kulit muka yang putih dan bersih. Kulit yang bersih dan cerah tentu akan buat muka kelihatan makin cantik dan menarik. Pelbagai cara juga ditempuh untuk memperoleh muka yang putih dan harga yang mahal juga harus mereka bayar untuk buat pandangan wajah makin cantik. 


Tapi ada satu di antara cara semulajadi yang boleh anda cuba untuk kelihatan menarik dengan kulit putih melepak. Anda boleh cuba memakai topeng belimbing buluh. Jika dimakan, belimbing buluh boleh berikan anti-oksidan yang melindungi kulit dari radikal bebas serta membuatnya awet muda. Ini kerana belimbing buluh mempunyai kandungan vitamin C dan vitamin A yang baik untuk kulit. 

Disini disediakan step by step untuk buat topeng belimbing buluh untuk mencerahkan muka hanya dengan waktu semalaman saja. 

Sediakan: 

~ 10 buah belimbing buluh 
~ Air hangat 

Langkah buat dan aplikasi: 

1. Bersihkan bersih belimbing buluh. 
2. Kisar hingga lumat. 
3. Berikan sedikit air hangat jika sangat kental. 
4. Bersihkan muka dengan sabun pembersih muka. 
5. Berikan di muka. 
6. Biarkan selama lebih kurang 10 minit. 
7. Gosok kulit muka agar beberapa sel kulit mati hilang dan muka jadi lebih cerah dalam semalam. 

Masa yang sesuai untuk memakai topeng ini ialah sebelum tidur. Kandungan flavonoid dalam topeng belimbing buluh akan menolong kulit peroleh kembali keadaan terbaiknya hingga kelihatan lebih cerah dan cantik berseri esok hari. 

Bagaimana, begitu mesra di poket bukan? Amalkan senantiasa treatment semulajadi ini agar kulit lebih sihat dan terlepas dari bermacam masalah kulit yang berisiko. Selamat cubalah! 

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon