Friday 9 June 2017

Bilik Tidur Kami Busuk Sangat. Bau Masam Peluh...Selama 6 Tahun Kahwin, Sarung Bantal Pun Bertahun Tak Diganti Baru.



Assalam Tuan/Puan...


Minta maaf mengadu di sini. Tapi saya terlalu stress. 

Suami saya terlalu ego untuk mengambil berat perihal diri saya. Saya selalu makan hati. Dia tak pernah minta maaf atas kesalahan yg mengguris hati saya. Saya tak boleh lupa dia tinggalkan saya di rumah (ibu ayah saya) ketika bersalin, tanpa menghubungi kami berbulan2. Saya stress teramat sangat. Hari2 saya nangis. 

Kenapa saya tak boleh dapat perhatian yg baik dari suami. Saya sakit pun saya kena urus diri sendiri. Dia selalu bangun lambat. Solat subuh saya kena kejut hari2. Walau bagaimanapun pun. Suami saya bukn jenis tinggal solat. Walau lambat, dia tetap solat. Puasa semua ok. Cuma..., Bulan puasa 1x pun dia tak pernah ambil perhatian bangun sahur. Mesti saya yg kena bangun.

Duit gaji saya pun, saya selalu tolong dia bayar sewa rumah. Bayar insurans. Saya tak kesah bab tu. Asalkan dia tahu ganti & jaga saya baik2. Ya dia ganti balik. Walau lambat. Saya cuma inginkn perhatian nya. Prihatin pada isi hati saya isterinya. Kadang2 saya stress, balik rumh, rumh bsepah2. Dia macam tak ada inisiatif sendiri nak bg rumh jd cantik. Selama 6 tahun, saya yg kena selalu ingatkan. Tolong kemas rumh. Tolong cuci bilik air. Tolong basuh pinggan. Saya meluat. Kadang2 buat. Selalunya, saya yg kena buat. 

Bilik tidur kami pun busuk sgt. Bau masam peluh. Sampai kdg2 saya duduk /baring sekejap, mesti kaki saya lebam2 gatal2 digigit pepijat mungkin. Saya tak pernah tidur dengannya sejak kelambu bilik kmi koyak. Lama dah. Sejak tu bilik tu berbau sgt2. Saya tak pandai tidur tanpa kelambu. Saya tak boleh tidur bila ada nyamuk. Tapi, kenapa suami sy xd lgsung inisiatif nk betulkn keadaan. 

Beli kelambu baru ka, salin cadar. Basuh. Kenapa sayaaaaaa ja yg kenaaa buat semua. Dia tak teringin saya tidur sebelah dia ka. Saya stress! Selama 6tahun kawin. Sarung bantal pun bertahun2 dah tak beli baru. Lasam, buruk semua. Alas cadar pun. Rumah kami pun setengah tahun tak ada langsir. Dia buat tak tahuuuu ja. Sayaaaa yg kena keluar duit selalunya untuk beli apa2 cantikkn rumah. 

Dah beli, jaga elok2 xpa. Ini sayaaaa jugaaakkk nak kena urus semua. Kenapa. Saya pun nak perhatian lelaki bergelar suami. Dimanja. Disayang. Saya tak layak ke. Kenapa. Saya salah apa. 

Dapur pun selalu kotor. Lepas masak urusan niaganya, biar semua macamtu. Saya pernah tahan mata seminggu. Seminggu jugaklah dapur tu berkulat2 dengan bahan2 niaganya. Sakit hati saya. Sayaa juga nk kena kemas balik semua. 

Saya stress sangat. Sampai saya berasa takut nak bersalin lg. Risau saya jd tak betul & emosi teruk dengan anak2. Sebab dah ada pengalaman suami tak ambil berat. 

Urusan 'bersama' pun..., ada 3, 4x sepanjang kmi bernikah nampak dia inginkn saya. Selebihnya, saya yg ajak. Sebab saya nak kasih syg lelaki. Saya stress. Kenapa suami saya tak merasa isi hati perempuan. 

Dia jenis tak kesah. Tak ada hp pun tak apa. Makan nasi dgn telur pn tak apa. Pakai baju lapuk pun ok ja bagi dia. Pergi Mall pakai kain pelikat pun dia pernah. Tapi saya tak nak. Mungkin sebab tu, dia tak berasa berat nak memahami hati perempuan. Dia rasa semua ok ok aja. Ok apaaa?? Walau nafkah dia bagi. Kdg2 ckup. Kdg2 x. Saya tak kesah bab tu. Sebab dia masih bg. Cuma Saya stress dia suka buat donno ja. 

Saya banyak kali tunjuk protes. Baling kerusi. Cerek. Baju. Jerit kuat2 di bantal. Dia tahu. Nampak. Dengar. Tapi tak pernah tanya kenapa. Dia buat tak tahu. Sakit nya hati saya. 

Sekarang saya nak kena buat macam mana. Saya buntu. Saya tak tahu berapa lama saya nk kena tahan. Ada tak mana2 badan kuasa hakim untuk bagi nasihat pada suami.

Loading...

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon