Tuesday 2 January 2018

Ini Jawapan Mahfuz Selepas Diminta Letak Jawatan...

Tags




SHAH ALAM: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mendedahkan bahawa beliau mengambil maklum sebarang 'serangan' ke atasnya selepas beliau keluar daripada Pas.

Ini termasuklah kenyataan daripada pemimpin Pas yang meminta agar beliau melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Pokok Sena.

Katanya, beliau hanya tersenyum tatkala mengetahui mengenai perkhabaran tersebut.

"Saya tunggu lagi apa orang nak kata, biar diorang keluar habis.

"Saya senyum sahaja baca surat khabar hari-hari," katanya kepada Sinar Online.

Dalam pada itu, mengulangi kenyataan beliau semalam, Mahfuz berkata beliau akan mengulas semua isu berkaitan pengundurannya daripada Pas dalam masa lima hari daripada sekarang.

"Seminggu selepas ini saya akan isytiharkan semua perkara," katanya lagi.

Sinar Harian hari ini melaporkan kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan yang menyarankan agar Mahfuz melepaskan jawatan selaku Ahli Parlimen selepas menghantar surat pemberhentian menjadi ahli Pas kelmarin kerana dibimbangi pendapatannya sebagai wakil rakyat adalah haram.

Takiyuddin berkata, ini memandangkan bekas Naib Presiden Pas itu masih terikat dengan baiah atau lafaz sumpah sebagai calon Pas.

Malah menurutnya, jika Mahfuz melanggar baiah itu, beliau juga berdepan laknat ALLAH SWT dan seluruh umat Islam. -Sinar Online

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon