Monday 20 March 2017

Seksanya Hidup Dengan Manusia Yang Kejam Dengan Saudara Sendiri...Rasa Nak Kasi Mati Saja Dia...



Assalammualaikum...Saya nak cerita kisah kelurga saya. Semua yang saya nak cerita ni kisah benar. Saya taktau nak mulakan cerita macam mana. Tapi saya cube. Dulu saya dengan abang kandung saya akrab sangat. Gelak2. Gurau2.


Tapi sejak muncul nya kakak ipar saya dia dah tak macam dulu. Dia dah lain sangat. Dia lebih dengar cakap kakak ipar saya. Kakak ipar saya hasut dia macam2. Sampai dia sanggup pukul dan marah saya. Kakak ipar panggil saya perempuan jalang tapi abang saya diam. Dan dia lebih bela isteri dia . Isteri dia hasut semua ahli keluarga saya biar benci saya. Makcik2 saya pun dia cerita macam2. Sampai dorang tarik muka kat saya. 

Kakak ipar saya takboleh tengok saya lebih. Sampai baju2 yang saya selalu pakai pun dia ambik. Apa yang saya beli dia ikot beli. Saya niaga online jugak. Barang2 saya yang niaga online pun dia ambik. Bila saya nak ambik blik. Dia kata barang tu dia punya. Saya ingat dia ambik barang2 tu dia pakai tapi dia bagi kat family2 dia. Saya rasa sedih sangat sebab saya carik duit tolong family saya beli barang dapur. Bayar api air dari saya niaga online. Tapi dia buat saya macam ni. Bukan sikit dia ambik barang2 saya. Separuh dari barang niaga saya dia ambik 

Asalnya ibu saya memamg tak suka sangat dengan kakak ipar saya. Tapi sebab abg saya paksa2 mak saya setiap hari suruh kawenkan jugak dia dengan kakak ipa saya. Mak saya pun lama2 kawen kan jugak daripada dia buat yang xelok. Tapi lepas seminggu dia kawen. Saya terjumpa buku nota yang abang saya tulis. Dia kata isteri dia dah pernah buat projek demgan laki lain...Bukan sorang je tapi dah berapa laki yang dia buat. Dah kawen baru abang saya tahu. Tapi nak buat macam mana . 

Abang saya redha jelah. Sebab dia yang nak sangat kat perempuan tu. Tapi yang saya takboleh terima sangat . Dia pemalas. Makan tidur. Xpena kemas rumah . Xpena masak. Bila mak saya tegur dia. Dia sepak terajang mak saya. Dia maki2 mak saya. Kakak ipar jenis apa dia tu . Saya rasa menyesal sangat ada kakak ipa yang macam itu. Sampai sekarang dia masih contact dengan jantan2 lain tanpa pengetahuan abang sya. Saya nak bagitau abang saya tapi saya takde bukti, tapi setiap kali dia chat saya nampak. 

Bila abang saya balik keje dia padam smua chat2 tu. Dan dia pernah cakap pakcik dia bomoh. Bila dia balik ke rumah mak dia. Dan bawak anak2 dan suami dia kesana. Abang dan anak2 dia jadi macam orang bodoh. Anak dia sampai takkenal saya .ibu dan ayah saya. Padahal anak2 dia rapat dengan kita orang. Saya xtau apa yang dia dah buat. Dia selalu ajak abang saya tinggal disana. Tapi abang saya taknak. 

Sebab mak dia jadikan abang saya kat sana macam hamba. Saya taktahu nak buat apa lagi untuk selamatkan abang dan anak2nya dan family saya jugak. Sebab kakak ipa saya pandai bermuka2. Ade tak sape2 boleh bagi saya pendapat untuk saya selamatkan orang2 yamg saya sayangg. Saya dah xtahan dengan kakak ipar saya.

Artikel Terkait

Content Champion at Media Asia Berhad.


EmoticonEmoticon